نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس آماده رفع خلاء قانونی است، گفت: عده ای به جرم عمل خلاف قانون محکوم به مجازات سخت و شدید می‌شوند، حتی بارها توسط برخی رسانه‌ها نامشان اعلام می‌گردد اما از سویی افرادی بدتر از آن را انجام می‌دهند و به راحی اقداماتشان توجیه می‌شود.

 

به گزارش جماران؛ نایب رئیس مجلس با انتقاد از برهم‌زدن مراسم‌های رسمی، گفت: سو استفاده از شرع و قانون و دادن پاسخ یک تفکر یا نقد به شکل دعوا، محرومیت و محدودیت غیرقانونی است.

 

مسعود پزشکیان در خصوص وضعیت قانونی مقابله با برهم‌زنندگان مراسم رسمی، گفت: بر اساس مفاد قانونی، فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اظهارات رئیس‌جمهور نباید با اقدامات قانونی برخورد نامناسبی صروت گیرد؛ در حقیقت زمانی که قانون اجازه برگزاری سخنرانی رسمی یا حتی کنسرتی را می‌دهد یعنی قانون راهکاری برای این مراسم‌ها تعریف کرده تا مسیر دریافت مجوز طی و مراسم مورد نظر برگزار گردد، بنابراین کسی که این مسیر را بر هم زند یا با آن مقابله کند خلاف قانون عمل کرده و باید با آن برخورد شود.

عده‌ای به اسم ولایت جلسه‌های قانونی را بر هم زده و متولیان اجرایی و قضایی با آنها برخورد نمی‌کنند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به اسم ولایت جلسه‌های قانونی را بر هم می‌زنند، تصریح کرد: متاسفانه دولت و کسانی که مدعی قانون، اسلام و ولایتند با برهم‌زدگان مراسم‌های رسمی برخورد نمی‌کنند، در صورتی که شورای نگهبان یا دیگر متولیان برای برگزاری مراسم‌های رسمی چارچوب شرعی و قانونی را مشخص و بر مبنای آن مجوز صادر می‌کنند.

وی با بیان این سوال که چرا قوه قضاییه با برهم‌زدگان مراسم‌های رسمی برخورد نمی‌کند، افزود: گاها عده‌ای که قدرت دارند از برهم زدگان مراسمات پشتیبانی هم می‌کنند، البته به شهر، نوع سخنرانی و موضوع سمینار نیز بستگی دارد به نوعی که شاهد مخالفت امام جمعه در جایی، قوه قضاییه در جایی دیگر و نیروهای مسلح در مراسماتی متفاوت از سایر هستیم.

دخالت در برگزاری مراسم‌های رسمی به جهت اعمال سلیقه‌های مختلف

پزشکیان ادامه داد: دخالت‌ها به طریق و بسته به سلیقه‌های مختلف صورت گرفته در صورتی که همه سلیقه‌ها باید در قالب قانون باشد. در حقیقت اگر قرار به عدم برگزاری سخنرانی رسمی یا بیان انتقادات هستیم، باید آن را در قانون تعریف کرد اما در جایی که نقد را آزاد دانسته نباید به عده‌ای اجازه بر هم زدن مراسم و سخنرانی داده شود.

پاسخ یک تفکر متفاوت یا نقد دعوا و حصر و محرومیت و محدودیت نیست

نایب رئیس مجلس شورای ایسلامی، تاکید کرد: پاسخ تفکر با تفکر باید داده شود، لذا پاسخ تفکر را با دعوا، حصر، زندان، محروم کردن، تحریم و انگ زدن نمی‌توان داد زیرا مردم این نوع پاسخ‌ها را درک می‌کنند و نسبت به اظهارات درست و قانونی هم واکنش نشان می‌دهند.

سواستفاده از دین و شرع و قانون برای بر هم زدن مراسم‌های رسمی غیرقانونی است/ قوه قضاییه برخورد کند

وی معتقد است: پاسخ قانونی باید به اظهارات اشتباه مطرح در مراسم‌های رسمی داده، ایجاد تنش در هیچ جای قوانین نیامده است از سوی دیگر نظارت هم باید بدون دعوا باشد. متاسفانه برخی از دین و شرع و قانون برای مقابله با آنچه قبول ندارند استفاده می‌کنند، حال آنکه چرا قوه قضاییه یا قدرت‌های امنیتی و فرهنگی با این موارد برخورد نکردند، جای سوال است.

پزشکیان با تاکید بر اینکه مجلس آماده رفع خلاء قانونی است، گفت: عده ای به جرم عمل خلاف قانون محکوم به مجازات سخت و شدید می‌شوند، حتی بارها توسط برخی رسانه‌ها نامشان اعلام می‌گردد اما از سویی افرادی بدتر از آن را انجام می‌دهند و به راحی اقداماتشان توجیه می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قانون برای همه یکسان است، بنابراین ضمن توجه متولیان به خاطیان امر، انتظار است در برخورد با اظهارات نقادانه و مخالف صبورانه و بدون تنش به گفت‌وگو پرداخت، در صورتی که خلاف قانون اظهاراتی مطرح شد نیز متولیان قضایی ورود و برخورد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 764782
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.