صالحی که به لندن سفر کرده، پس از دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و در رابطه با برجام گفت وگو کرد.

به گزارش جماران؛ علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در لندن دیدار کرد.

دکتر صالحی که به لندن سفر کرده، پس از دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و در رابطه با برجام گفت وگو کرد.

در این نشست که در محل پارلمان انگلیس برگزار گردید نگرانی‌های موجود نسبت به موقعیت، اعتبار و راه‌های مقابله با تهدیدات برجام از سوی دولت آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

صالحی شامگاه گذشته (سه‌شنبه)‌ به‌وقت محلی به دعوت رسمی بوریس جانسون وارد لندن شد.

بوریس جانسون پس از دیدار با دکتر صالحی در پاسخ به سوال مبنی براینکه ایا انگلیس به برجام پایبند می ماند؟ گفت: در همین رابطه صحبت کردیم و امیدواریم کارها پیش برود.

بنا بر تصویب کنگره آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور هر 90 روز یک‌بار باید پایبندی ایران به برجام را تائید کند و مهلت 90 روز بعدی، 15 اکتبر (23 مهر 96) به پایان می‌رسد.

ترامپ توافق هسته ای را یکی از «بدترین و یک‌جانبه‌ترین توافق‌ها» خوانده و بارها گفته است که دیگر پایبندی ایران را تائید نخواهد کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت بسیاری از مقام های آمریکایی و سایر کشورها به ویژه مسولان اتحادیه اروپا روبرو شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.