سیسی تأکید کرد که تحرکات مصر برای کمک به تحقق آشتی ملی فلسطین زمینه را برای تحقق صلحی عادلانه بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی فراهم خواهد کرد.

 

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور مصر گفت، تلاش های قاهره در راستای تحقق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین، مقدمه زمینه‌سازی برای تحقق صلح و سازشی عادلانه میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی است.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای پس از نشست شورای امنیت ملی این کشور با حضور شریف اسماعیل نخست‌وزیر، صدقی صبحی  وزیر دفاع، مجدی عبدالغفار وزیر کشور و خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات بر  اهمیت تحقق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین تأکید کرد.

در این نشست، تلاش‌های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین که منجر به انجام اقداماتی از سوی گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به دودستگی داخلی و تحقق آشتی ملی منجر شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، سیسی تأکید کرد که تحرکات مصر برای کمک به تحقق آشتی ملی فلسطین زمینه را برای تحقق صلحی عادلانه بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی فراهم خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی خواستار ادامه این تحرکات شد و گفت، این تلاش‌ها در نهایت به تشکیل کشور مستقل فلسطین و برآورده کردن خواسته‌های مشروع ملت فلسطین منجر خواهد شد.

مصر به عنوان ناظر پرونده آشتی ملی فلسطین اخیرا تلاش‌های گسترده‌ای را برای پیشبرد این پرونده آغاز کرده است و بر همین اساس، جنبش‌های فتح و حماس بر کنار گذاشتن اختلافات و آغاز مرحله‌ای تازه برای تحقق نهایی آشتی ملی فلسطین به توافق رسیدند. در همین راستا، دولت وفاق ملی برای نخستین بار هفته گذشته به نوار غزه سفر کرد.

هیات‌های فتح و حماس قرار است روز سه‌شنبه مجددا در قاهره با یکدیگر دیدار کرده و گفت‌وگوهای آشتی ملی را ازسرگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.