ترامپ در حالی به طور علنی به توافق هسته‌ای حمله می‌کند که جیمز ماتیس وزیر دفاع او به سناتورها در هفته گذشته گفته بود رییس‌جمهور باید بداند توافق دوران اوباما چیزی است که باید به قوت خود باقی بماند.

 

بلومبرگ در گزارشی با اشاره به اصطحکاک‌های درونی دولت ترامپ بر سر مسائل مختلف نوشت: «ترامپ و تیلرسون برای دعوا بر سر توافق هسته‌ای در حالی که دولت برای تصمیم درباره برجام به وحدت نظر نیاز دارد زمان بدی را انتخاب کردند.»

به گزارش جماران به نقل از بلومبرگ، تیم رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گزارش‌هایی را منتشر کرد که در آن به ابله خطاب کردن ترامپ از سوی تیلرسون اشاره داشت و بر اساس این گزارش درطول تابستان بارها قرار بود تیلرسون استعفا دهد و تنها به دلیل اصرارهای مایک پنس و دیگران مانده است.

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: « زمان‌بندی انتشار این گزارش از این بدتر نمی‌توانست باشد چرا که ترامپ به ویژه با نزدیک شدن اجرای وعده‌هایش در خصوص توافق هسته‌ای به وحدت در دولت نیاز دارد.»

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ در حالی به طور علنی به توافق هسته‌ای حمله می‌کند که جیمز ماتیس وزیر دفاع او به سناتورها در هفته گذشته گفته بود رییس‌جمهور باید بداند توافق دوران اوباما چیزی است که باید به قوت خود باقی بماند. مقامات کاخ سفید در این مدت یا دولت را ترک کرده یا اخراج شده‌اند. در این میان نام مشاور امنیت ملی سابق ترامپ و رییس استراتژیست‌های تیم او و همچنین رئیس بخش روابط عمومی او دیده می‌شود. افرادی که مانده‌اند هم به نظر می‌رسد انسجام لازم را ندارند.

بلومبرگ به عواقب ناگوار نزاع‌های درونی کاخ سفید اشاره کرد و نوشت: «فقدان وزرای امور امنیت داخلی و بهداشت و خدمات درمانی می‌تواند به این معنا باشد که تلاش ترامپ برای دستیابی به اهداف سیاسی اش در ۹ ماه گذشته دچار مشکل جدی است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.