وزیر امور خارجه موضوع برجام را یکی دیگر از محورهای رایزنی‌هایش با مقامات دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: ضرورت رعایت برجام و غیر قابل مذاکره بودن آن مواردی بود که همه طرف‌ها در جریان این دیدارها بر آن تاکید داشتند.

 

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با تشریح نتایج دیدارهای اخیرش با برخی از همتایان خود در دیگر کشورها در حاشیه برگزاری این مجمع اظهار کرد: آقای رئیس جمهور در چند روزی که در نیویورک بودند علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با چهار رئیس جمهور و شش نخست وزیر دیدار کردند و رایزنی هایی را نیز  با آقای گوترش دبیر کل سازمان ملل داشتند.

ظریف ادامه داد: من و همکارانم نیز در این چند روز تا الان نزدیک به 30 ملاقات با مقامات دیگر کشورها داشته‌ایم که در این ملاقات‌ها در مورد مسائل دو جانبه و منطقه‌ای بحث‌های خوبی صورت گرفته است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در این ملاقات‌ها در مورد وضعیت مسلمانان در میانمار و همچنین بحران سوریه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: در دیداری که روز جمعه با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ داشتیم در زمینه وضعیت انسانی موجود در یمن، سوریه و مسلمانان میانمار صحبت کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر اینکه در طی روزهای آینده نیز ملاقات‌ها و رایزنی‌هایش با تعدادی دیگر از مقامات شرکت کننده در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل ادامه خواهد داشت، گفت: علاوه بر دیدار با تعدادی از وزرای خارجه با آقای گوترش،‌ دبیر کل و همچنین رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

ظریف همچنین تصریح کرد: در این هفته فرصتی فراهم می‌شود که با تعدادی از موسسات مطالعاتی و مجامع فکری و نخبگان سیاسی در ایالات متحده گفت‌وگو داشته باشیم، به خصوص با توجه به اینکه سیاست‌های کنونی دولت آمریکا مورد حمایت جامعه آمریکا و نخبگان این کشور نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزود: این ضرورت وجود دارد که روشنگری‌هایی در مورد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست آمریکا، انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.