🔹نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور دکتر سعید جلیلی و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش جماران؛ اهم سخنان سعید جلیلی در نشست بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بدین شرح است:

 یکی از راه های ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این است که «بوروکراسی» به حداقل برسد.

 زیرساخت کاهش بوروکراسی باید با گسترش فناوری ارتباطات و "دولت الکترونیک" محقق شود.

انتظار می رفت وزیر ارتباطات توضیح دهد در سال 96‌ دولت الکترونیک چه مختصاتی دارد و قرار است قدم به قدم در سال 1400 به کدام نقطه در این باره برسیم؟

 یکی از محورهای مهم در حوزه وزارت ارتباطات، به سرانجام رساندن "شبکه ملی اطلاعات" است.

 باید آخرین میزان پیشرفت "شبکه ملی اطلاعات" در 4 سال گذشته بیان و مراحل تکمیل آن به مردم گزارش داده شود.

 در برنامه های وزیر محترم تاکید شده که رقم ایجاد شغل بر اساس فضای مجازی و فناوری ارتباطات باید تا سال 1400 به 5 برابر برسد. باید دید میزان واقعی اشتغال بر اساس فناوری ارتباطات در حال حاضر چقدر است تا از 5 برابر شدن این رقم، تصویر واقعی داشته باشیم.

 وزیر ارتباطات در بخشی از برنامه خود نسبت به بازتعریف مرزهای اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کرده، پس اگر قایل هستیم که اخلاق و معنویت حدود دارد، باید برای حفظ حریم آن نیز برنامه مشخص داشت.

 از این طریق فناوری ارتباطات میتوان به «شفاف سازی حکمرانی» و مبارزه با فساد کمک کرد ولی در این عرصه نیز سهم وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیر ساخت های لازم باید تعریف شود.

 «شورای عالی فضای مجازی» یک فرصت بزرگ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 این شورا باعث میشود تا فرصت اجماع سازی درباره مسایل کلان حوزه ارتباطات ایجاد شده و حضور سران قوا در این شورا و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این شورا، می تواند امکان اتخاذ تصمیم های کلان و مفید برای کشور را فراهم سازد.

 مسئولان باید نسبت به وعده هایی که خودشان داده اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات یا اخذ رای اعتماد وعده های کلی داده شود و بعد از آن نیز نسبت به اجرای وعده ها پیگیری انجام نشود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.