به گزارش ایرنا، حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی، روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در تبریز با بیان اینکه نمی ‎توان مشکلات کنونی را به تحریم ‎ها نسبت داد، گفت: سیاسی شدن بیش از حد و غیرضروری کشور و توافق نداشتن نخبگان در زمینه مصالح ملی از چالش های اساسی است.
وی اظهار کرد: برخورد جناحی و حزبی سبب می ‎شود تا مردم در انتخابات نیز به طور احساسی رای دهند و سیاست داخلی و خارجی در کشور به هم بریزد و این در حالی است که کشور ما مشکلی در زمینه توسعه فرهنگی و علمی ندارد.
وی ترویج فساد و مهاجرت نخبگان را از معایب ناهماهنگی افراد با سلایق مختلف در کشور دانست و گفت: علم گرایی و عقل گرایی، احترام به حقوق دیگران و آزادی در حد متعادل و رعایت اخلاق از جمله موارد مورد تاکید در دین اسلام است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: فاصله کمی با سال 1404 داریم و برای اینکه الگوی موفق و خوبی از یک کشور موفق اسلامی به جهانیان ارائه دهیم، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به رسالت‌های این نهاد اظهار کرد: با توجه به مبانی مطرح شده در برنامه‌ ششم توسعه، باید شاهد اثرگذاری بیشتر این نهاد در حوزه ‎های مختلف باشیم و از این رو دانش بنیان شدن فعالیت ‎ها و جذب نیروهای قوی و متخصص ضروری است.
وی با اشاره به اینکه سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا تحت نظارت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این سه رسانه باید در راستای شناساندن مشکلات کشور و نقد منصفانه ‎عملکردها کوشیده و راه حلی برای رفع آن‌ها ارائه دهند.
وی با اشاره به بندهایی از برنامه ششم توسعه در زمینه اجرایی کردن نقشه ‎جامع علمی کشور، اظهار امیدواری کرد در آینده ‎نزدیک شاهد فعالیت ‎های تاثیرگذار جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف باشیم.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی هم با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 گفت: این نشست با هدف شناسایی و معرفی برنامه های رویداد تبریز 2018 برگزار می شود و امیدواریم که جهاددانشگاهی کشور بتواند نقش موثری در اطلاع رسانی آن داشته باشد.
جعفر محسنی با ارائه گزارشی از عملکرد جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد و از سویی برای حل معضل بیکاری در کشور، تلاش می کند که ارتباط بین صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی را گسترش دهد.
وی در خصوص حوزه پژوهشی گفت: فعالیت های این حوزه در دو بخش درمان و انرژی های تجدیدپذیر است که می توان به فعالیت مرکز درمان ناباروری و مرکز پزشکی این نهاد و همچنین فعالیت های این سازمان در خصوص سلول های خورشیدی اشاره کرد.
محسنی با اشاره به ارائه آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت در زمینه آموزشی، گفت: فعالیت های حوزه فرهنگی نیز شامل فعالیت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و همچنین مرکز گردشگری دانشجویان است.
وی همچپنین از فعال شدن مرکز تجاری سازی و فناوری در این سازمان خبر داد و افزود: علاوه بر توسعه فیزیکی سازمان، در نظر داریم که مرکز تحقیقات ژنتیک و پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر را راه اندازی کرده و نیز فعالیت های پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی را در حوزه علوم انسانی توسعه دهیم.
بر اساس این گزارش هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی و روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی و فرهنگی به میزبانی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.