تونی بلر خواستار وضع سیاست‌های مهاجرتی سخت‌تر برای کنترل مرزهای کشورش شد، "بدون آنکه نیازی باشد بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود."

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس در گزارشی خواستار کنترل داخلی سخت‌تر و مذاکراتی با اتحادیه اروپا درباره قوانین اصلاح شده درخصوص تردد آزاد و آزادی جابجایی شد. او گفت این تغییر سیاست، بیانگر اراده مردمی است که نظرشان را در رای سال گذشته بریگزیت دادند و همزمان اجازه می‌دهد تا بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

به نظر می‌رسد مداخله بلر با هدف تحریک یک تغییر اساسی در مذاکرات بریگزیت و حل مجادله میان اقتصاد و مهاجرت بوده باشد. بلر در مطلبی برای ساندی تایمز نوشت: بدون رسیدگی به عللی که موجب پدید آمدن بریگزیت شده است، نمی‌توان از این روند منحرف شد. بلکه بر عکس، ما باید به نتیجه رفراندوم احترام بگذاریم تا بتوانیم آن را تغییر دهیم.

او که از منتقدان بریگزیت است، افزود: ما می‌توانیم مسائلی که مردم احساس می‌کنند در بحث مهاجرتی اروپا مخرب است، حل کنیم؛ هم از طریق تغییر سیاست داخلی و هم توافق بر سر تغییر در داخل اروپا. این دقیقا همان حوزه‌ای است که حزب کارگر باید روی آن مانور بدهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.