معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور گفت: معاونت علمی آمادگی حمایت از تاسیس بنیاد زنده‌یاد پروفسور «مریم میرزاخانی» را دارد.

 

به گزارش جماران، سورنا ستاری با حضور در دفتر موسسه رعد و دیدار با خانواده زنده‌یاد پروفسور «مریم میرزاخانی» پس از بیان خاطراتی از حضور مشترک علمی با پروفسور میرزاخانی، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی حمایت از تاسیس بنیاد پروفسور مریم میرزاخانی را دارد تا کمک‌های لازم در خصوص شکل‌دهی ساختار این بنیاد ارزشمند انجام شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر شناسایی استعدادهای درخشان در عرصه‌های علمی و اجتماعی به‌ویژه در حوزه کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی همچون «اسنپ» و «تپسی» در ایران و «فیس بوک» و «واتس آپ» در سطح بین‌المللی توانسته‌اند در زمان کوتاهی حرف نخست در زمینه کسب و کار را بزنند. 

رییس بنیاد ملی نخبگان در بخش بعدی سخنان خود به موضوع «طرح شهاب» درخصوص شناسایی استعداد دانش‌آموزان از کلاس چهارم دبستان به بعد بمدت 4 سال اشاره و تصریح کرد: این طرح می‌تواند یکی از روش‌های مناسب برای شناسایی استعدادهای درخشان باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، ستاری در نظر گرفتن جوایز برای کشف نخبگان و ادامه حمایت از این استعدادها را امری مهم دانست و در پایان نکاتی را درباره راه‌های جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور مطرح کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.