نیره پورملایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین سیستان و بلوچستان در این مدت 63 روز سالم داشته است.
وی افزود: سال 95 وضعیت سیستان و بلوچستان به لحاظ کیفیت هوا مطلوب گزارش شده چرا که روزهای سالم استان 140 روز بوده است.
وی بیان کرد: یکسانی وضعیت هوای سیستان و بلوچستان از لحاظ گرد و غبار امسال و سال گذشته نشان از این دارد که در این مدت آبگیری تالاب هامون به میزان مناسبی بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کانون های گرد و غبار در منطقه هامون صابوری و هامون هیرمند در روزهایی که آب داشتند مهار شده و به عنوان کانون های فعال مطرح نبودند.
پورملائی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بنیاد نخبگان استان با هدف تثبیت شن های روان می خواهند یک طرح پایلوتی را در منطقه سیستان اجرا کنند.
وی افزود: اما اینکه چه نوع روشی را می خواهند بکار گیرند که سازگار با محیط زیست منطقه باشد هنوز اعلام نکردند.
وی اظهار داشت: لازم است برای اجرای این طرح، وسعت منطقه و محل مورد نظر با اولویت کانون بحران و ریزگردها توسط دستگاههای اجرایی مشخص شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در صورت پاسخگو بودن علمی این طرح در محیط منطقه سیستان می توان اجرای آن را در بقیه قسمت ها نیز ترویج داد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان و خشکسالی در شمال و بارندگی و سیل در مرکز و جنوب استان را داشته باشد.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.