معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: خط مشی من «تعامل» است و سعی می‌کنم مشکلات را با استدلال، گفت‌وگو و تعامل به نتیجه رسانده و تقابل‌ها را به حداقل برسانم.

به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: سعی می‌کنم مشکلات و مسائل حوزه زنان و تبعیض‌ها علیه آنان را با استدلال، گفت‌وگو و تعامل به نتیجه رسانده و تقابل‌ها را به حداقل برسانم.

معصومه ابتکار درباره برنامه‌های مشخص وی در زمینه رفع تبعیض علیه زنان گفت: قطعا در تمام زمینه‌هایی که تبعیض علیه زنان وجود داشته باشد نسبت به رفع آنها اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیش از هر چیز باید دیده بانی صحیح و دقیق از وضعیت زنان داشته باشیم تا ببینیم واقعا وضعیت چگونه است و چه موانعی باعث شده است که زنان نتوانند در بحث آموزش، بهداشت، ورزش و ... به حقوق خود دست یابند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: پیش از هر چیز باید موانع را کاملا شناسایی کرده و راهکارهای رفع آنها را تعریف کنیم. به این ترتیب بررسی‌های خود را در تمامی حوزه‌ها با جدیت آغاز خواهیم کرد و به ویژه در حوزه حقوقی پیگیر تمامی لوایح حقوقی خواهیم بود.

ابتکار ادامه داد: خط مشی من «تعامل» است و سعی می‌کنم مشکلات را با استدلال، گفت‌وگو و تعامل به نتیجه رسانده و تقابل‌ها را به حداقل برسانم.

وی در ادامه با بیان آنکه در دوره ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست هم از هجمه‌ها در امان نبودم گفت: معتقدم امروز فصل این گونه برخوردها گذشته و زمان تعامل و همکاری رسیده است و از تمام ظرفیت‌های معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور استفاده خواهم کرد تا بتوانیم اقدامات خوبی را در این حوزه به انجام برسانیم.

دعوت ابتکار به گفت‌وگوی ملی در حوزه زنان و خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: اعلام کردم و فراخوان دادم که می‌خواهم صدای همه را بشنوم؛ پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های همه جریان‌ها و طیف‌های سیاسی را شنیده و از آنها استقبال خواهم کرد و در واقع این یک دعوت به گفت‌وگوی ملی در حوزه زنان و خانواده است که امیدوارم سایرین نیز از این دعوت استقبال کنند.

ابتکار در ادامه عنوان کرد: گروه‌های مختلف باید نظرات خود را مطرح کنند و به جای آنکه مسائل را از طریق گفت‌وگوهای تلخ رسانه‌ای و اتهام زنی و ... دنبال کنیم باید تلاش کرد تا مسائل خود را به صورت منطقی و متمدنانه، در پای میزهای مذاکره و گفت‌وگو حل کنیم.

وی در ادامه به همکاری با سایر دستگاه‌های کشور در زمینه زنان و خانواده نیز اشاره کرد و گفت: به همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌های کشور در حوزه زنان و خانواده تاکید دارم و دیدگاه همه را می‌بینم زیرا نگاه من ملی و فراجناحی است و می‌خواهم همه دیدگاه‌ها را بشنوم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: کمک دانشگاهیان، حوزویان، متخصصان و تمامی صاحبنظران را در مسائل مختلف می‌طلبم و از آنها می‌خواهم پیشنهادات خود را ارائه کنند تا بتوانیم برای مسائل اجتماعی و حقوقی زنان و خانواده راهکارهای خوبی پیدا کنیم.

ابتکار در ادامه به مذاکرات خود با وزیر آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین حوزه‌ها آموزش و پرورش است که طی مذاکراتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم تلاش کردیم تا بتوانیم برنامه‌های خوبی را در قالب آموزش مرتبط با خانواده، حقوق فردی و اجتماعی زنان و حقوق شهروندی در این وزارتخانه و مدارس پیش ببریم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز نقش مهمی در وضعیت بهداشت و ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و زنان دارد که همکاری با این وزارتخانه را در دستور کار خود قرار دادم. سازمان بهزیستی کشور نیز نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و همکاری با آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. به این ترتیب با همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همکاری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ارتباط اجرایی قوی و محکمی را با بدنه دولتی و اجرایی کشور و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی برقرار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.