همزمان با انتشار خبر کنار گذاشتن مولاوردی از معاونت زنان، خروج معصومه ابتکار از ریاست سازمان محیط زیست نیز قطعی شد. در آن هنگام بیم آن می‌رفت که ابتکار نیز همانند مولاوردی به کل از دولت خارج شود.

به گزارش جماران؛ روزنامه آفتاب یزد در شماره امروزش از تلاش ها برای تعیین نقش بانوان در کابینه دوازدهم خبر داده است؛

خیاطان اتاق فکر حسن روحانی، ردای جدید معصومه ابتکار را دوخته‌اند و به طور قطعی قرار است او جامه معاونت زنان و امور خانواده را در دولت دوازدهم به تن کند. این خبر را روز گذشته پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، به آفتاب یزد داد. او همچنین عنوان کرد که هنوز در بطن دولت سمتی برای شهیندخت مولاوردی که صندلی معاونت زنان را از زیر پای او کشیدند، در نظر گرفته نشده است. بدین ترتیب 4 ضلع مربع پاستور یعنی همان نگارندگان لیست کابینه دوازدهم، که متشکل از محمود واعظی، حسام‌الدین آشنا، محمد باقر نوبخت و محمد نهاوندیان است، همچنان درحال یافتن صندلی خالی برای مولاوردی هستند تا بلکه بتوانند برای پاسخگویی به مطالبه آحاد ملت ایران، ردایی برای او بدوزند و سمتی برایش دست و پا کنند. این وسط اما پس از گرفتن پست ریاست سازمان محیط زیست از معصومه ابتکار ،او را بر صندلی معاونت زنان نشانده‌اند. کرسی که پس از ستاندن آن از مولاوردی گفته شد که قرار است به یک چهره اعتدال گرا سپرده شود. پروین داد اندیش، همسر محمود واعظی بنا بود تا متولی نیمی از جمعیت مردم ایران شود اما به دلیل فشارهای وارد آمده به دولت از سوی رسانه‌ها‌ مبنی بر این که جانشین مولاوردی باید شخصیتی اصلاح طلب و حامی جامعه زنان باشد، در دقیقه نود تغییر یافت و بانوی سبز بر صندلی معاونت زنان نشست و سید حمید کلانتری معاون فعلی وزیر تعاون و رئیس اسبق سازمان جنگل‌ها نیز زین پس متصدی محیط زیست ایران خواهد شد.

**بانوی شجاع؛ بدرود

کمتر از یک هفته از زمان اعلام خروج شهیندخت مولاوردی از معاونت زنان و امور خانواده می‌گذرد. اتفاقی که واکنش‌ها‌ی شدید مردم ایران را در پی داشت و این بازتاب‌ها‌ از طریق فضای مجازی در قالب ساختن هشتگ‌ها‌ و نگارش بیانیه‌ها‌ ظهور و بروز یافت. 

تا آنکه خود مولاوردی حجت را تمام کرد و در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور عنوان کرد که دیگر در سمت معاونت زنان به نقش‌آفرینی نخواهد پرداخت و در بخش دیگری از دولت به خدمتگزاری خواهد پرداخت. که البته روز بعد از این اظهار نظر در توییتی ضمن تشکر از واکنش‌ها‌ی مثبت مردم بار دیگر خروج خود از معاونت زنان را اعلام کرد اما این بار اظهار داشت که حضور مجددش در دولت مشخص نیست. با این حال گمانه‌زنی‌هایی پیرامون سمت‌ها‌یی که ممکن است او در آن به ایفای نقش بپردازد عنوان شد. همچون حضور در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، ریاست سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش. از آنجایی که حضور زنان در کابینه به عنوان وزیر به کل منتفی شد و سقف شیشه‌ای دولت مردانه همچنان پابرجا ماند، این گزینه برای مولاوردی خود به خود حذف شد. با وجود آنکه به دلیل حقوقدان بودن مولاوردی یک رسانه دولتی عنوان کرد که او قرار است در دولت آتی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی شود اما الهام امین زاده متولی این سمت در دولت یازدهم به رد آن پرداخت و عنوان کرد که در دولت دوازدهم هم خودش به طور مجدد دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی خواهد شد. با حذف این گزینه و گماردن سیدحمید کلانتری به عنوان رئیس سازمان محیط زیست و احتمال تصدی گری علی اصغر مونسان خواهرزاده رئیس‌جمهور بر سازمان میراث، تا کنون هیچ سمتی برای شهیندخت مولاوردی که در سپهر سیاسی ایران به بی‌پروا سخن گفتن و شجاعت در قول و عمل شهره بود، در نظر گرفته نشده است و گمان آن می‌رود که در روزهای آتی باید به او بدرودی ابدی گفت.

**بانوی سبز؛ درود

همزمان با انتشار خبر کنار گذاشتن مولاوردی از معاونت زنان، خروج معصومه ابتکار از ریاست سازمان محیط زیست نیز قطعی شد. در آن هنگام بیم آن می‌رفت که ابتکار نیز همانند مولاوردی به کل از دولت خارج شود . اما چنین اتفاقی رخ نداد و او که بنا به گفته سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران قرار بود به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل به فعالیت بپردازد، بنا است تا در قامت معاونت زنان ریاست جمهوری فعالیت کند. درست است که طبیعت این مرز و بوم، مادر خود را از دست داد اما دست کم یک بانوی اصلاح طلب و هم اندیش شهیندخت مولاوردی قرار است متولی نیمی از جمعیت جامعه ایران شود. جمعیتی که این روزها در سوگ از دست دادن مولاوردی به سر می‌برد اما با این حال با اعلام خبر معاونت ابتکار بارقه‌هایی از امید در آنها ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714290
  • منبع: آفتاب یزد
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.