امروز فراکسیون توازن با برخی وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم دیداری داشت.

به گزارش جماران؛ نشست امروز (سه شنبه، 17 مرداد ماه) فراکسیون توازن (نمایندگان زاگرس نشین) با برخی وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم برگزار شد.

حبیب الله بی طرف به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو گفت: نگاه عدالت محور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه های وزارت نیرو در دولت دوازدهم و خدمات برق رسانی و آب و فاضلاب به ویژه در مناطق روستایی و مرزی جزء مهمترین اولویت های کاری بنده است.

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به محدودیت منابع باید به جای توجه به مدیریت تولید و عرضه به مدیریت عرضه و مصرف توجه شود افزود: بهره بری منابع از اولویت های مهم کاری وزارت نیرو در دولت دوازدهم است تا بتوان با مدیریت مصرف از منابع به صورت حداکثری استفاده کرد.

محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: برنامه ای در چارچوب برنامه ششم توسعه و برنامه های رئیس جمهور تهیه شده که به مجلس ارائه می شود و آنچه که در طول دوره 4 ساله اجرا می شود در چارچوب برنامه های تقنینی است.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه مجلس و دولت باید با تفاهم بیشتر برای رفع مشکلات کشور همکاری جدی داشته باشند یادآور شد: برای برخی نیازها و برنامه ها همانند ارائه مشوق ها و حمایت از تولید و صادرات باید منابع مورد نیاز تأمین شود.

شریعتمداری مهمترین اصل در فعالیت خود در طی این 4 سال را تمرکز زدایی عنوان کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت صعنت معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت تمهیداتی برای جذب سرمایه گذاری در حوزه زاگرس طی این 4 سال می اندیشد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی وزارت نفت با بیان اینکه زمانی که به عنوان وزیر انتخاب شده ام 31 سال بیشتر نداشتم گفت: کشور در آینده با مشکلات زیادی در زمینه بین المللی و داخلی مواجه است که می توان به مشکلاتی همچون کسری تراز بودجه، بیکاری، وضعیت بخش انرژی، نامتعادل بودن قیمت انرژی و عدم توازن های بین المللی اشاره کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت نفت با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات هیچ چاره ای جز همدلی تحت زعامت مقام معظم رهبری نیست افزود: اگر بتوان طرح های توسعه صنعت نفت و قراردادهای جدید نفتی را اجرا کرد می توان تحولی عظیم در کشور و بخش اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حدود 70 الی 80 درصد از تأسیسات نفتی مستهلک شده و به نوسازی نیاز دارد ادامه داد: با نوسازی تأسیسات نفتی می توان تحول بزرگی در اشتغال ایجاد کرد که باید از منابع مالی خارجی و اشکال مختلف در نوسازی تأسیسات نفتی و بخش صنعت نفت و گاز استفاده کرد.

وزیر پیشنهادی برای سکان داری وزارت نفت تصریح کرد: اگر با قرارداد با توتال 5 هزار میلیارد تومان وارد کشور می شود حدود 70 درصد آن را می توان به ایرانی ها بازگرداند.

علی ربیعی وزیر پیشنهادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از چند بحران موجود در کشور 3 بحران بیکاری، فقر و صندوق ها در حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که باید با سخت کوشی عقلانیت و کار زیاد رفع شود.

عباس آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه عمومی کشور در شرایط سختی قرار دارد، گفت: باید از منابع بین المللی و بخش خصوصی برای توسعه کشور استفاده شود البته در حوزه دریایی، ریلی و هوایی در دوره گذشته از منابع بین المللی و بخش خصوصی استفاده شده است.

وی افزود: 80 درصد طرح های عمرانی در حوزه وزارت راه و نیرو قرار دارد که با این شرایط بودجه کار بسیار دشوار است.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش شده که کارگاه ها متوقف نشود اما برای جذب منابع غیردولتی و بین المللی به حمایت مجلس نیاز است.

عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه های وزارت کشور دولت دوازدهم توصیه های مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس جمهور است گفت: دولت بدون مجلس نمی تواند برنامه های خود را پیش ببرد و مجلس در این مقطع باید بیش از پیش دولت را یاری کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیتی در 4 سال گذشته مشکل خاصی وجود نداشته است، افزود: در حال حاضر در بخش سیاسی در بین احزاب و  گروه های سیاسی نشاط و پویایی وجود دارد و هیچ حزبی منتظر اخذ مجوز از دولت نیست.

وزیر پیشنهادی وزارت کشور تصریح کرد: کمی ها و کاستی هایی وجود داشته که بخشی به قوانین و مصوبات و بخشی به اجرا برمی گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717158
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.