نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توزیع موادمخدر جرم بین‌‌‌المللی است، تصریح کرد: هیچ فرد یا نهادی حق توزیع موادمخدر دولتی یاغیر دولتی را ندارد.

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه توزیع موادمخدر دولتی خلاف کنوانسیون‌های بین المللی است، گفت: دولت با توزیع موادمخدر تنها جایگزین قاچاقچیان موادمخدر می‌شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص توزیع موادمخدر دولتی به عنوان یکی از بندهای طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر، گفت: پیشنهادی که تعدادی از نمایندگان در جریان اصلاح طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر مبنی بر تامین موادمخدر معتادان به نحو صحیح مطرح شد، خلاف کنوانسیون‌های بین المللی است.

توزیع موادمخدر جرم بین‌‌‌المللی است

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توزیع موادمخدر جرم بین‌‌‌المللی است، تصریح کرد: هیچ فرد یا نهادی حق توزیع موادمخدر دولتی یاغیر دولتی را ندارد، پیشنهاد مطرح در کمیسیون هم مبنی بر توزیع موادمخدر دولتی نیست.

وی افزود: نمایندگان تاکید دارند اعتیاد به موادمخدر و دسترسی معتادان در جامعه مدیریت صحیح شد، این در حالی است که هم‌اکنون شربت و دارو در کمپ‌های ترک اعتیاد توزیع می‌شود اما متاسفانه نظارتی بر آن وجود ندارد لذا آسیب‌های بسیاری را برای مصرف موادمخدر به جا گذاشته است.

توزیع موادمخدر دولتی سوبرداشتی از مصوبه کمیسیون قضایی/ دولت نباید جایگزین قاچاقچیان موادمخدر شود

رحیمی جهان‌آبادی به عنوان مخالف بند مذکور مصوب کمیسیون، یادآور شد: توزیع موادمخدر دولتی سوبرداشت از مصوبه کمیسیون است زیرا حرکتی جهت تخریب کشور خواهد بود، مبارزه سالهای متمادی با موادمخدر و قاچاق آن با توزیع موادمخدر در تضاد است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توزیع موادمخدر به عنوان جرم بین‌المللی نباید در دستور کار دولت قرار گیرد، این موادمخدر حتی اگر موادشبه مخدر باشد هم درست نیست، البته نظر کمیسیون مدیریت صحیح است نه آنکه دولت جایگزین قاچاقچیان شده و موادمخدر توزیع کند.

عضو هیات رئیسه کمیسوین قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: گسترش موادمخدر صنعتی آسیب جدی جامعه است، جلوگیری از این معضل بر اساس مطالعات دقیق و کارشناسی پیرامون نحوه دسترسی معتادان به موادمخدر است که مغایر بند مصوب کمیسیون مبنی بر تامین موادمخدر مورد نیاز معتادان است.

علی مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توزیع دولتی موادمخدر و حواشی آن، گفت: قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی، مقررات کشورمان و‌ شرایط ژئوپولتیکی ما در منطقه اجازه توزیع موادمخدر را نمی‌دهد، در هیچ جای دنیا هم موادمخدر همچون تریاک، هرویین و از این دست توزیع نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715037
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.