عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان صدور حکم غیرقانونی دادگاه آمریکا را نوعی ترویج هرج و مرج در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: صدور چنین احکامی که آمریکا صورت می دهد به نفع نظام بشریت نیست.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها برای انزوای ایران اقدام به محاکمه و صدور حکم غیرقانونی می‌کنند در حالی که در هیچ مجمع بین المللی این احکام پذیرفته نیست.

بهمن طاهرخانی در واکنش به محکومیت غیرقانونی ایران در یکی از دادگاه‌های آمریکا به پرداخت 209 میلیون دلار برای قربانیانی که ادعا می شود در جریان بمب‌گذاری حماس در بیت‌المقدس کشته شده اند، گفت: اگر حماس در اسرائیل بمبگذاری می کند به این خاطر بوده که یک گروه مبارز است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: فلسطینیان برای استقلال میهن خود می جنگند و سازمان های بین المللی این کشور را به لحاظ حاکمیت مستقل به رسمیت شناخته اند لذا آنها نیز حق دارند مبارزاتی برای بازپس گیری سرزمین های خود انجام دهند.

وی افزود: این موضوع که یک دادگاه آمریکایی بتواند به خاطر بمب گذاری در قدس اشغالی از سوی گروهی در فلسطین، ایران را محکوم کند در عرصه بین المللی پذیرفته شده نیست و ما نیز آن را برنمی تابیم.

طاهرخانی در ادامه، صدور حکم وقیحانه دادگاه آمریکایی را یک مانور تبلیغاتی ازسوی واشنگتن دانست و افزود: علیرغم اینکه آمریکایی ها دولتی زورگو و جنگ طلب هستند به نفع فضای بین المللی نیست که چنین تصمیم گیری هایی از سوی یک کشور نسبت به کشورهای دیگر صورت گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام دادگاه آمریکایی برای منزوی کردن ایران است در حالی که نظام ما مستحکم بوده و مبتنی بر آرای مردمی است لذا این احکام به رسمیت شناخته نمی شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان صدور حکم غیرقانونی دادگاه آمریکا را نوعی ترویج هرج و مرج در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: صدور چنین احکامی  که آمریکا صورت می دهد به نفع نظام بشریت نیست اگر ما صاحب زور و قدرت نظامی هستیم این رفتارها را کنیم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و ما نیز اقدامات متقابل و مقتضی را صورت می دهیم تا چهره منحوس آمریکا را در دنیا نشان دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712828
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.