در این شرایط تامین رضایت مردم و حفظ اعتماد عمومی از طریق به نمایش گذاشتن کابینه‌ای کارآمد و توانمند با سابقه‌ای روشن و قابل اعتماد و در برگیرنده همه مطالبات مردم، از گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی گرفته تا حضور زنان، باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند شرایط دشوار کنونی را مدیریت کرده و در راس دستگاه‌های اجرایی کشور مختلف قرار بگیرند تا مناصب را با نیازهای مردم و به ویژه ظرفیت‌های موجود راهبری کنند و مطالبات عمومی را پاسخ گویند. این مساله از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است.

به گزارش جماران؛ الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه؛ در روزنامه اعتماد نوشت:

منطقه‌ای که ما در آن زندگی‌ می‌کنیم، منطقه‌ای است که همواره در سال‌های اخیر و شاید بهتر باشد که بگوییم در دهه‌های گذشته با فراز‌و‌نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده که این فراز‌و‌نشیب‌ها در کشور ما از اهمیت و ابعاد گسترده‌تری برخوردار بوده است. به ویژه آنکه پس از تجارب پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما همواره مردم بیشترین نقش را در حمایت از ارکان نظام جمهوری اسلامی و تقویت آن در برابر فشارهای بین‌المللی داشته‌اند. بر کسی پوشیده نیست که نظام برخاسته از انقلاب اسلامی، سرمایه‌ای ارزشمندتر و تاثیرگذارتر از حمایت مردم و البته لطف خداوند نداشته است، بنابراین بازسازی این ارزش‌ها و در واقع پاسخ دادن به اعتماد عمومی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حتما باید مورد توجه منتخب ملت قرار بگیرد. اما این موضوع از آنجا حایز بیشترین اهمیت است که در شرایط کنونی منطقه ما، فشارهایی از سوی مخالفان مردم ایران

 در سرزمین‌های دورتر یا نزدیک‌تر شدت یافته است و همین امر اهمیت حفظ و تقویت حمایت‌های مردمی را آشکارتر می‌سازد. به ویژه آنکه حسن روحانی با شعار دولت تدبیر و امید زمام امور را در دست گرفت و تداوم این امید و تلاش برای تامین مطالبات مردم باید در ترکیب کابینه‌ای که ایشان تعیین می‌کند، مورد توجه قرار بگیرد. آنجا که منتخب ملت به درستی به پایگاه و پشتوانه ٢٤ میلیونی خود اشاره کرده‌اند، می‌توان دقت نظر او را در این موضوع مهم دریافت.

بر همین اساس و با در نظر گرفتن جریان ائتلافی که در شکل‌گیری قدرت ایشان تاثیرگذار بوده، به ویژه حمایت گسترده اصلاح‌طلبان از ایشان، بسیار اهمیت دارد که ترتیب کابینه به گونه‌ای شکل بگیرد که امیدواری همه مردم را به ایجاد شرایط مناسب برای تامین مطالبات و خواسته‌های‌شان به نمایش بگذارد. بنابراین در این شرایط تامین رضایت مردم و حفظ اعتماد عمومی از طریق به نمایش گذاشتن کابینه‌ای کارآمد و توانمند با سابقه‌ای روشن و قابل اعتماد و در برگیرنده همه مطالبات مردم، از گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی گرفته تا حضور زنان، باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند شرایط دشوار کنونی را مدیریت کرده و در راس دستگاه‌های اجرایی کشور مختلف قرار بگیرند تا مناصب را با نیازهای مردم و به ویژه ظرفیت‌های موجود راهبری کنند و مطالبات عمومی را پاسخ گویند. این مساله از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است.

به این ترتیب انتظار عمومی از دکتر روحانی معرفی کابینه‌ای است که بتواند انتظار عمومی را در ارایه تصویر و چشم‌انداز امیدبخش از آینده و رفع دشواری‌ها و چالش‌های کنونی به نمایش بگذارد. البته این آزمونی است تاریخی که در مورد ابعاد آن باید توجهی جدی و همه‌جانبه صورت بگیرد تا در مواجهه با شرایط دشوار کنونی در سطح منطقه و جهان و به ویژه مسائل گوناگون داخلی، بتوان یک گروه کارآمد و قوی با استفاده از تخصص‌های مناسب و شایستگی‌های لازم را در راس مدیریت اجرایی کشور داشته باشد. زین پس دولت و مجلس همراه با یکدیگر و البته با کمک همه نهادهای حکومتی و ارکان قدرت، اجرای مطالبات و خواسته‌های مردم را در مسیر اجرایی شدن قرار دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.