بنده به‌عنوان قائم‌مقام ویژه بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات، معتقدم نباید بازرسی ویژه که رئیس‌جمهوری کنار ساختمان ریاست‌جمهوری نشان کرده بود، در چهار سال گذشته به نقطه دیگری منتقل می‌شد زیرا دیگر نزدیک به رئیس‌جمهوری نیست و تسلطی بر عملکرد آن وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ ساختار ریاست‌جمهوری طی چند سال گذشته با اختلالات و اشکالاتی در ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی خود مواجه بوده که می‌توان گفت ناشی از کج سلیقگی و سوءمدیریت در دولت‌های نهم و دهم بوده است. کمااینکه حذف سازمان برنامه‌وبودجه از ساختار دولت، توانست پیکره بودجه ریزی در نهاد دولت را با چالش‌ها جدی مواجه سازد و به تعبیری کشور را به عصر قجر بازگرداند. هم‌اکنون برخی بهارستان‌نشینان همسو با دولت همچون میرزایی‌نیکو و مازنی بر ضرورت‌های اصلاح ارکانی از نهاد ریاست‌جمهوری در جهت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند کردن ساختارهای معیوب موجود در آن تأکید دارند. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس  با اشاره به بخش‌هایی از دولت به‌عنوان چهار رکن اصلی ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری یکی از مهم‌ترین ارکان دولت است که متأسفانه به اموری که می‌توانست به رئیس‌جمهوری کمک کند، ‌نپرداخته و زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر موقعیت مکانی آن نیز به گوش رسیده است. 

قاسم میرزایی‌نیکو گفت: بنده به‌عنوان قائم‌مقام ویژه بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات، معتقدم نباید بازرسی ویژه که رئیس‌جمهوری کنار ساختمان ریاست‌جمهوری نشان کرده بود، در چهار سال گذشته به نقطه دیگری منتقل می‌شد زیرا دیگر نزدیک به رئیس‌جمهوری نیست و تسلطی بر عملکرد آن وجود ندارد. ضمن اینکه براساس اخبار رسیده، این رکن نتوانسته است در زمینه مسئولیت‌هایی که به آن محول شده است، به وظایف خود به خوبی عمل کند. 

وی از سازمان مبارزه با موادمخدر به‌عنوان دیگر سازمانی یاد کرد که نیاز به اعمال اصلاحاتی دارد. او افزود: این سازمان که رئیس آن را رئیس‌جمهوری انتخاب می‌کند باید مستقل باشد. در دولت یازدهم این امر به وزیر کشور تنفیذ شده و این درحالی است که این وزارتخانه قادر به اداره وظایف خود نیست. 

میرزایی‌نیکو یادآورشد: تاکنون 99 درصد از بودجه این سازمان پرداخت شده است اما می‌بینیم وضعیت معتادان به حدی نامناسب بوده که این افراد خیلی زود کارتن‌خواب می‌شوند. این امر نشان می‌دهد، سازمان مبارزه با موادمخدر به وظایف خود به درستی عمل نکرده و وزارت کشور نیز نظارت دقیقی بر این بخش نداشته است. 

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تیم اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: ستاد روحانی از تیم اطلاع‌رسانی خوبی نیز برخوردار نبود و می‌توان گفت که مدیران معاونت اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری عملکرد خوبی در‌این‌زمینه نداشته‌اند. درحالی‌که باید نحوه انتخاب افراد در این بخش به گونه‌ای باشد که به‌طور دقیق اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به رئیس‌جمهوری برسانند، همچنین اخبار مربوط به رئیس‌جمهوری را نیز به موقع به سایر دستگاه‌ها منتقل کنند. 

وی نحوه فعالیت سازمان امور اداری استخدامی را نیز نامناسب دانست و افزود: این سازمان که باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کند، اگر به این شیوه بخواهد فعالیت کند، در کشور به‌دلیل وجود بیکاری فاجعه به بار می‌آورد. کمااینکه ما زمان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه جوانان بسیاری را می‌بینیم که در سطوح عالی دانشگاهی تحصیل کرده‌اند اما هیچ شغلی نمی‌توان برای آنها ایجاد کرد؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد و عملکرد این سازمان در بخش مدیریتی قوی تر شود. 

میرزایی‌نیکو ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم که در دولت نهم و دهم منحل شد، نقش بسیار مهمی در تعیین بودجه مربوط به هر بخش داشت؛ بنابراین برای رفع بسیاری از مشکلات کنونی، لازم است، آن جایگاه واقعی به این سازمان که نقش کنترل‌کننده و ساختارمندی داشت را در ساختار دولت پیدا کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 709692
  • منبع: وقایع اتفاقیه
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.