امروزه نوشیدن قهوه به یک سرگرمی تبدیل شده است اما تحقیقات نشان می دهند که این نوشیدنی فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد به گونه ای که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند روزانه 9 دقیقه طول عمر را افزایش دهد.

به گزارش جماران از روزنامه تلگراف، بر اساس نتایج دو مطالعه که به تازگی توسط محققان دانشگاه های 'کالج ایمپریال لندن' و 'سوترن کالیفرنیا' انجام شده است، نوشیدن حتی یک فنجان قهوه در روز خطر مرگ زودهنگام به ویژه مرگ ناشی از مشکلات گوارشی را به اندازه چشمگیری کاهش می دهد.
بر اساس نتایج این دو مطالعه، خطر مرگ زودهنگام در افرادی که هر روز تنها یک فنجان 350 میلی لیتری قهوه مصرف می کردند در طول 16 سال 12 درصد و در افرادی که روزی سه فنجان قهوه مصرف می کردند 18 درصد کاهش یافته است. 
همچنین این مطالعات نشان می دهند که مصرف یک فنجان قهوه در روز متوسط طول عمر مردان را سه ماه و متوسط طول عمر زنان را یک ماه افزایش می دهد.
محققان می گویند: به این ترتیب مصرف یک فنجان قهوه در روز، به طور متوسط طول عمر یک مرد را حدود 9 دقیقه و طول عمر یک زن را حدود 3 دقیقه افزایش می دهد.
محققان دانشگاه های ایمپریال لندن و سوترن کالیفرنیا که این مطالعات را انجام داده اند، می گویند، نقش پیشگیرانه قهوه از لحاظ بیولوژیکی قابل توجه است؛ این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که با مقاومت نسبت به انسولین مبارزه می کند، التهابات را کاهش می دهد و عملکرد کبد را تقویت می کند. 
دکتر 'ورونیکا ستیوان' استادیار دانشگاه گفت: قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می کند. 
قهوه یکی از نوشیدنی های رایج است که در سراسر جهان مصرف می شود.
بر اساس نتایج این دو مطالعه نوشیدن قهوه با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت و بیماری های تنفسی و کلیه در میان نژادهای مختلف ارتباط دارد

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.