پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک مقام رسمی و بلندپایه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا از لحاظ سیاسی با حادثه 11سپتامبر برابری می کند.

به گزارش جماران، مایکل ویکر مقام بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما روز شنبه در مصاحبه ای تلوزیونی با شبکه ان بی سی نیوز ضمن اشاره به این موضوع افزود: مدارک اندکی وجود دارد که نشان دهد دولت دونالد ترامپ برای انتخابات آتی در آمریکا تدابیری اندیشیده باشد. 
وی گفت: این حمله سایبری واقعا از لحاظ سیاسی با حادثه 11 سپتامبر برابری می کند و مرگبار و جدا کشنده است. 
این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در ادامه افزود: روسها قطعا به خاطر موفقیت هایی که داشته اند بر خواهند گشت و من مدارک و نشانه های زیادی برای پاسخگویی در قبال این موضوع نمی بینم. 
این گفته ها از طرف مایکل ویکر در حالی مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ ادعای عدم وجود امنیت در انتخابات گذشته ریاست جمهوری در آمریکا را مورد بحث قرار می دهد. یک مقام ارشد دیگر از طریق همین کانال تلوزیونی در پاسخ به این ادعا گفت که کاخ سفید از طرقی ترتیباتی در خصوص این مساله انجام خواهد داد که بعضی از شما آنها را خواهید دید. 
این بحث ها در حالی انجام شده است که روز جمعه دونالد ترامپ در توئیتی از نحوه برخورد دولت باراک اوباما درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، انتقاد کرده بود. 
وی در توئیت خود گفته بود: دولت اوباما مدتها پیش از 8 نوامبر (تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) از دخالت روسیه در انتخابات باخبر بود. هیچ اقدامی انجام نداد. چرا؟
وی همچنین در مصاحبه ای تلوزیونی که روز جمعه از طریق کانال فاکس نیوز پخش شد به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در انتخابات گذشته اشاره داشت.
وی گفت: خب من امروز برای اولین بار مطلع شدم که اوباما درباره دخالت روسیه مدت ها قبل از انتخابات آگاه بود و هیچ کاری در خصوص آن انجام نداد. اما هیچ کسی نمی خواهد راجع به آن صحبتی کند. 
وی در قسمت پایانی مصاحبه خود ضمن ابراز تعجب از عدم اقدامی از سوی اوباما گفت: سی آی ای مدت ها قبل از انتخابات، اطلاعاتی راجع به دخالت روسیه به وی داده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.