به گزارش جماران؛ برای دومین بار، ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین به دعوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با هدف توسعه روابط روز پنجشنبه در منطقه یکم نیروی دریایی امامت بندرعباس پهلو گرفت.

این ناوگروه متشکل از یک فروند ناوشکن، یک فروند ناو لجستیکی و یک فروند بالگرد به فرماندهی (آدمیرال شن هااو) مورد استقبال فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی قرار گرفت.
 پس از انجام تشریفات نظامی قرار است فرماندهان نظامی ناوگروه و سفیر چین دیداری با استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از مکان های دیدنی هرمزگان داشته باشند. 
سفر این ناوگروه چهار روزه خواهد بود و در نهایت روز یکشنبه هنگام خروج از منطقه با تمرین مشترک بین نیروی دریایی ارتش کشورمان، بندرعباس را به مقصد آبهای بین المللی ترک می کند.
اسفند سال 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبه رو شده بود.
همچنین در 29 شهریور سال 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته بود.
 امسال ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناو موشک انداز فلاخن و یک فروند بالگرد ضد زیردریایی به همراه تیم های غواص به منظور هماهنگی های لازم برای برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی 19 فروردین به مقصد بندر مسقط کشور عمان اعزام شدند و تمرین مشترک دریایی 2 کشور با نظارت کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در شمال اقیانوس هند برگزار شد.
هر 2 سال یکبار این تمرین مشترک با کشور عمان برگزار می شود که تمرین قبلی در سال 94 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی چین، نخستین تمرین مشترک دریایی با سایر کشورها در سال جاری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.