کمیساریاری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ضمن آنکه وضعیت انسانی در قطر را پس از محاصره این کشور از سوی برخی کشورهای عربی و در رأس آن عربستان، نگران کننده خواند، خواستار گفت وگوی طرف ها برای حل این بحران شد.

به گزارش جماران، شبکه خبری الجزیره در شبکه اجتماعی خود در صفحه توئیتر نوشت: «زید بن رعد» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی قطر، وضعیت انسانی را در این کشور نگران کننده کرده است.
وی همچنین طرف های قطع کننده روابط با دوحه را به حل اختلافات از طریق گفت وگو و ممانعت از اتخاذ هرگونه اقدامی که به ضرر شهروندان باشد، ترغیب کرد.
این در حالی است که منابع فلسطینی امروز چهارشنبه ادعا کردند که دوحه از پنجم ژوئن (15 خرداد) تاکنون پس از تحریم، 25میلیون دلار میوه، مواد غذایی و آب معدنی از سرزمین های اشغالی خریداری و به قطر وارد کرده است.
عربستان و امارات و بحرین پس از تشدید تنش ها با قطر، ضمن قطع روابط خود با دوحه، مرزهای خود را با این کشور بستند.
این اقدام واکنش های شدیدی را در سطح منطقه و بین الملل به همراه داشته است.
در همین حال محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در سخنانی تاکید کرد، کشورهای عربی که قطر را محاصره کرده اند باید اتهامات خود از جمله دخالت دوحه در امور داخلی آنها و حمایت از تروریسم را اثبات کنند.
به عقیده کارشناسان، عربستان با همراهی چند کشور چند خلیج فارس سعی دارد با تحت فشار قرار دادن قطر، این کشور را با سیاست های خارجی خود همراه سازد و برای این منظور شروطی را برای دوحه از جمله اخراج عناصر حماس و اخوان المسلمین و قطع روابط با ایران تعیین کرده است. این در حالی است که دوحه نیز ضمن مخالفت با شروط ریاض همچنان بر مواضع خود پافشاری می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.