پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علی ربیعی خروج از بنگاه‌داری، شفافیت حداکثری و بین‌المللی کردن را سه راهبرد محوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای فعالیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی در دولت دوازدهم اعلام کرد.

به گزارش جماران ، در شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به ریاست علی ربیعی و با حضور معاونان و مشاوران این وزارتخانه، مدیران عامل چهار صندوق بازنشستگی و مدیران عامل 20 هلدینگ تخصصی و 20 بنگاه بزرگ وابسته به این هلدینگ‌ها برگزار شد، راهبردهای صندوق‌های تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در سه محور اصلی خروج از بنگاه‌داری، شفافیت کامل و بین المللی اعلام شد.

 

به‌گفته علی ربیعی، این برنامه راهبردی به‌زودی برای هیات وزیران و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال می‌شود.

در این جلسه شیوه‌نامه واگذاری بنگاه‌های غیر مرتبط ارائه و مقرر شد واگذاری بنگاه‌ها با حداکثر شفافیت، احقاق حقوق صندوق‌ها و بازگشت وجوه حاصل از واگذاری، تمرکز در چند رشته دارای مزیت و مرتبط با فعالیت‌های اصلی صندوق‌ها و تنوع بخشی به پرتفوی دارایی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در این شورا همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد «ستاد نوسازی صنعتی و بین المللی کردن فعالیت اقتصادی صندوق‌ها» به ریاست قائم مقام وزیر و عضویت معاونان اقتصادی صندوق‌ها برای نوسازی صنعتی و تأمین مالی خارجی و نیز توسعه صادرات تشکیل شود.

راهبرد چهارمی که در جلسه شورای راهبردی اقتصادی مورد بحث و تصویب قرار گرفت، مردمی کردن سهام بنگاه‌ها و واگذاری‌های دقیق به صاحبان اصلی سهام است. در همین راستا واگذاری سهام بانک رفاه و بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان و کارگران مصداق راهبرد چهارم در سیاست‌گذاری کلان این وزارتخانه قرار گرفته که در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا اتمام دولت یازدهم اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.