به گزارش جماران؛ نانسی پلوسی' (Nancy Pelosi) رهبر اقلیت حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: 'جف سشنز' دادستان کل آمریکا باید از مقام خود استعفا دهد.

تارنمای خبری 'هیل' (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: رهبر اقلیت حزب دمکرات در مجلس نمایندگان روزگذشته (جمعه) بار دیگر خواستار برکناری جف سشنز از مقام دادستان کل ونقشی که وی در وزارت دادگستری آمریکا دارد، شد.
هیل نوشت: درخواست دوباره نانسی پلوسی برای برکناری جف سشنز به دنبال برخی گزارش ها مبنی براینکه وی دیدارهای افشا نشده دیگری با سفیر روسیه در آمریکا داشته است، مطرح گردید. 
بنابراین گزارش رهبراقلیت حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا دراین باره به شبکه خبری 'MSNBC'گفت:درباره دیگر دیدارهای افشا نشده و دیدار سوم جف سشنز با سفیر روسیه، من نه می توانم آنرا تایید و یا تکذیب کنم، اما در دوم ماه مارس (12 اسفند95) اعلام کردم که وی باید استعفا دهد؛ (جف) سشنز باید بعنوان دادستان کل استعفا دهد.
تارنمای هیل درادامه نوشت:درخواست نانسی پلوسی مبنی بر استعفای دادستان کل آمریکا در پی اظهارات جیمز کومی رئیس برکنار شده اف.بی.آی صورت می گیرد که در جلسه شهادت کمیته اطلاعات سنا در روز پنجشنبه گذشته برگزارشد.
هیل افزود: در این جلسه کومی تصریح کرد که اف.بی.آی اطمینان یافته است که سشنز خود را از تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درخصوص اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا رهانیده است.
بنابر این گزارش، سشنز پس ازآنکه مشخص شد در جلسه استماع تایید احراز سمت خود در سنا، در خصوص اعلام دو دیدارش با سفیر روسیه پیش ازانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قصور کرده است ، در فوریه گذشته با تحقیقات شدیدی مواجه شد.
وی سپس به فوریت خود را از این تحقیقات با اظهار اینکه دیدارهای وی با 'کیسلیاک' سفیر روسیه در آمریکا، ارتباطی با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نداشته است، رهانید .
درهمین حال وزارت دادگستری آمریکا نیز هرگونه دیدار دیگر جف سشنز با سفیر روسیه درآمریکا در سال 2016میلادی را رد کرد.
نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در مورخ 17 خرداد ماه در خبری اعلام کرد :جف سشنز دادستان کل و وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ بر سر تنش با رئیس جمهوری آمریکا استعفای خود را ارائه کرد.
وال استریت ژورنال نوشت:سشنز در پی تنش با ترامپ در باره تحقیقات درخصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 میلادی ، استعفای خود را ارائه کرده است؛ وال استریت افزود: ارائه این استعفا حالت رسمی نداشته است.
درهمین حال شبکه خبری سی ان ان افزود: یک مقام رسمی دولت به این شبکه خبری گفته است که دادستان کل آمریکا تاکید کرده است، درصورتی که دونالد ترامپ وی را نخواهد، استعفا خواهد داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.