ثروت خالص «جک ما»، موسس هولدینگ علی بابا با بالاتر رفتن پیش بینی رشد فروش این شرکت از تخمین تحلیلگران -علی رغم اقتصاد رو به افول چین- یک شبه ۲.۸ میلیارد دلار افزایش یافت .

به گزارش جماران، «جک ما»، ۵۲ ساله در حال حاضر ثروتمند ترین فرد آسیا است و طبق شاخص بیلیونرهای بلومبرگ، ۱۴ امین فرد ثروتمند جهان است. ثروت خالص او امسال ۸.۵ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۴۱.۸ میلیارد دلار رسید.

آخرین افزایش ثروت بعد از آن اتفاق افتاد که این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی پیش بینی کرد ۴۵ تا ۴۹ درصد در سال مالی خود که در مارچ به پایان می‌رسد رشد درآمد خواهد داشت که این نشان می‌دهد چگونه سرمایه‌گذاری‌های فراتر از فروش آنلاین این شرکت سود آوری داشته است. سهام علی بابا که «جک ما» رییس آن است ۱۳ درصد رشد کرد و رکورد زد.

هولدینگ های علی بابا و تنسنت که به ترتیب در فروش آنلاین و شبکه های اجتماعی چین حکم فرمایی می‌کنند، با کند شدن اقتصاد این کشور، سرمایه گذاری عمیق‌تر در حوزه های جدید انجام دادند؛  از خدمات محاسبات در فضای ابری گرفته تا پخش موزیک و ویدئو.

علی بابا هر روز سرمایه های تبلیغات دیجیتال بیشتر و بیشتری را با به کار گیری عناصر اجتماعی مثل ویدیو در سایت های فروشش، به خود جذب می‌کند.

لی بابا این هفته جلساتی را با سرمایه گذاران برگزار می‌کند. طبق زمان بندی قرار   «جک ما» امروز، جمعه برای بحث در مورد توانایی های شرکت خود در این نشست ها حاضر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.