نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان، سیدمهدی مقدسی عنوان کرد:به تازگی زنجیره ای از مطالب غیرواقع در خصوص برخی موضوعات از جمله شرکت آلومینیوم در شبکه های مجازی عنوان شده که این موضوعات ضمن نادرست بودن همگرایی جامعه را نشانه رفته و ارامش و اخلاق را خدشه می زند.
وی بیان کرد: سهام شرکت آلومینیوم ایران متعلق به شرکت توسعه صنعتی، شرکت مهر اقتصاد وابسته به بنیاد تعاون بسیج و حدود 30 درصد متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد است که سهام عدالت است و به نوعی اداره آن به عهده دولت است و حدود 5 درصد سهام کارکنان و پرسنل شرکت و خرده سهامداران است.
مقدسی افزود: ایرالکو یک شرکت بورسی است و در حال حاضر نیز نماد این شرکت در سازمان بورس بسته است، بنابراین هرگونه شایعه پراکنی در خصوص خرید و فروش سهام ایرالکو یا اینکه توافقی در هیات مدیره یا سازمان بورس صورت گرفته، به دلیل بسته بودن نماد ایرالکو در بورس دروغ محض و کذب است و هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و از درجه اعتبار ساقط است.
وی اظهار کرد: شایعاتی مطرح شده که افرادی از استان های دیگر قصد و نیت خرید ایرالکو را دارند و در این خصوص لابی هایی نیز انجام گرفته است، استان درخصوص فروش سهام شرکت هپکو و دخالت افراد که در فروش شرکت آونگان و بلایی که دچار این شرکت ها شد، تجربه تلخی دارد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: حضور افراد از استان های دیگر با هدف تعدیل نیروی انسانی و آسیب رساندن به این صنعت موضوعی است که همگان باید به آن حساس باشند، در هر صورت تا کنون هیچ تقاضایی برای خرید در هیات مدیره مطرح نشده و به دلیل بسته بودن نماد ایرالکو در بورس، طرح موضوعات این چنینی وجاهت قانونی ندارد.
وی گفت: در ارتباط با اعضای هیات مدیره و مدیر عامل نیز طبق قانون تجارت هیات مدیره را سهامداران که نام برده شدند، انتخاب می کنند و مدیر عامل را هیات مدیره انتخاب می کند.
مقدسی بیان کرد: تکیه بر افراط و تفریط و دوری از عقلانیت ، تندروی و روی آوردن به موضوعات تخریبی و اتهام در هر شرایطی ناپسند است و مجموعه مدیریت استان در راهبری های امور هرگز جانب افراد منفعت طلب را ندارند و انتشار هر مطلب مبنی بر جانبداری حزبی و مصلحتی از فرد یا افرادی در ایرالکو در شبکه های مجازی کذب محض است.
وی تصریح کرد: صنعت پادگانی و سیاسی اداره نمی شود، تلاش بر این است که راه افرادی که برنامه ای برای صنعت ندارند به این جرگه سد شود، این مسئله در تمام صنایع موضوعیت دارد، بنابراین این موضوع درصنایعی که سهام آن ها متعلق به دولت باشد یا موسسات و بنگاه های عمومی این مراقبت باید به صورت مستمر صورت بگیرد.
وی بیان کرد: با توجه با نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، بعضی افراد کارآفرین که توانایی ایجاد اشتغال و حفظ آن را دارند، درحوزه های صنعت و معدن و کشاورزی برنامه دارند، باید حفظ شوند و نباید با شایعه پراکنی از گردونه خارج شوند و برعکس سیاست های مقام معظم رهبری عمل نکنیم چرا که ایجاد اشتغال و فرصت شغلی و حفظ آن یک عبادت و یک حرکت بسیار ارزشمند است که باید در کل کشور مورد حمایت قرار گیرد.
مقدسی بیان کرد: برخی از شبکه های مجازی و گروه های اطلاع رسانی با فلسفه تخریب شکل گرفته اند و اگر از این اقدامات و اتهام زدن ها دست بر ندارند، حق قانونی پیگیری موضوعات محفوظ است و راه قانون نیز باز است.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مسایل صنعت را نباید با مسایل سیاسی گره زد، چه در گذشته، چه حال و چه آینده صنعت باید طوری پیش برود تا اشتغال ایجاد و حفظ شود و طرح های توسعه ای در بخش معدن و صنعت و کشاورزی رونق گیرد، روش و خط مشی استان در این خصوص شفاف و روشن است و به جای تخریب باید به خیل همراهان توسعه صنعتی شتافت.
استان مرکزی صاحب هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است که 2 کرسی آن به حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان اختصاص دارد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.