محمود صادقی در یادداشتی با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس اظهار کرد: این حادثه بعد از انتخابات 29 اردیبهشت نشان داد آنچه دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم را مستاصل و آنان را وادار به این قبیل حرکات مذبوحانه ساخته، پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش جماران، متن یادداشت نماینده مردم تهران در مجلس به شرح زیر است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم


حادثه تروریستی هفدهم خرداد در تهران، باکمال تأسف موجب جان‌باختن و مجروح‌شدن شماری از هموطنان عزیزمان شد، اما به لطف خداوند و با فداکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی از رسیدن به اهداف شوم طراحان خود ناکام ماند.


بی‌تردید نظامی که طی چهاردهه حوادث سهمگینی، چون فجایع تروریستی سال‌های آغازین شکل‌گیری خود و هشت سال دفاع مقدس را پشت سرگذاشته، از تجربه و توان لازم برای مقابله با این تحرکات برخوردار است، هرچند نباید از لزوم افزایش ضریب هوشیاری در سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور غفلت کرد.


حمله وحشیانه به خانه‌ی ملت، به‌عنوان نماد مردمسالاری، و حرم امام خمینی (قدس سره)، به عنوان نماد پیوند عاطفی مردم با رهبری، به فاصله‌ای کوتاه از انتخابات شکوهمند ۲۹ اردیبهشت،‌ نشان داد آنچه دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم را مستأصل و آنان را وادار به این قبیل حرکات مذبوحانه ساخته، پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است.


تروریسم کوری که اینک به پدیده ای جهانی تبدیل شده، از یک سو ریشه در رقابت‌های قدرت‌های جهانی برای سلطه بر منابع و مناطق استراتژیک منطقه ما دارد، و ازسوی دیگر متکی بر نگرشی متحجرانه به اسلام است. برای مقابله مقطعی با این پدیده، تقویت مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای ضروری است، اما راه‌حل اساسی را باید در ارائه الگویی جستجو کرد که بتواند به‌عنوان بدیلی مناسب نزد ملت‌های مسلمان مقبولیت یابد.

اینجانب شهادت جمعی از هم‌وطنان بی‌گناه را به محضر رهبرمعظم انقلاب و بازماندگان آنان وعموم مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم.

همچنین مراتب تأسف و تأثر عمیق قلبی خود را از جان‌باختن موکلانی که به امید حل مشکلات خود به نمایندگان مراجعه کرده بودند و نیز کارکنان شریف مجلس، بویژه پاسدار فداکار مرحوم جواد تیموری، که با ایستادگی دربرابر جنایتکاران مانع نفوذ آنها به محوطه صحن مجلس و گسترش ابعاد این فاجعه شد، ابراز می‌دارم. از خداوند بزرگ برای همه قربانیان علو درجات و برای مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

محمود صادقی
نماینده مردم تهران ری اسلامشهر شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی
۱۹ خرداد ۱۳۹۶

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.