شماری از مقام‌های ارشد کره شمالی به همراه دیپلمات های خارجی مقیم این کشور با ثبت یادداشت در دفتر یادبود ویژه، به شهدای حملات تروریستی در تهران ادای احترام کردند.

به گزارش جماران، به دنبال وقوع حوادث تروریستی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی ایران که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان گردید، سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی اقدام به گشایش دفتر یابود کرده است.
بر اساس این گزارش، از اولین ساعت امروز مقامات کره شمالی، سفرا و کارداران سفارتخانه ها و دفاتر وابسته به سازمان های بین المللی برای ادای احترام به قربانیان این حادثه تروریستی در این نمایندگی حضور یافتند و ضمن ثبت یادداشت یادبود، با دولت و ملت ایران و همچنین خانواده هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، ابراز همدردی کردند.
صبح چهارشنبه 17 خرداد ماه جاری در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن 17 نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.