به گزارش جماران؛ نتیجه یک نظر سنجی مشترک نشان می دهد که 48 درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا ادعاها و اظهارات دونالد ترامپ در رابطه با پرونده روسیه و نفوذ مسکو در انتخابات کشورشان را باور نمی کنند.

نتایج یک نظرسنجی مشترک از سوی شبکه خبری ا بی سی و نشریه واشنگتن پست که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که 48 در صد از طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا می گویند به آنچه ترامپ در مورد روسیه و نقش این کشور در انتخابات آمریکا می گوید اعتماد ندارند.
در این نظر سنجی که نتایج آن یک روز پیش از نشست شهادت کومی ( روز پنجشنبه)در مقابل کنگره این کشور منتشر شده 71 در صد از سفیدپوستان آمریکایی به صراحت گفته اند که کوچکترین اعتمادی به حرف های ترامپ در خصوص این پرونده ندارند.
بر همین اساس 61 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی معتقدند که ترامپ جیمز کومی رئیس پیشین اف بی آی را صرفا به منظور حفاظت از منافع خود که تحقیقات کومی آن ها را به مخاطره می انداخت اخراج کرده و فقط 27 درصد این اقدام او را به منظور حمایت از منافع کشور دانسته اند.
بر اساس این گزارش، 56 در صد از مردم آمریکا معتقدند که ترامپ در مورد پرونده روسیه متهم به تلاش برای مداخله در جریان این تحقیقات برای حفاظت از منافع شخصی خود است. 
نتایج این نظرسنجی در عین حال نشان می دهد در مجموع 55 درصد از مردم آمریکا به آنچه کومی در رابطه با پرونده روسیه گفته اعتماد کمی دارند، 54 درصد از دموکرات ها ، 32 در صد از فراجناحی ها و فقط 18 درصد از جمهوریخواهان از او و اظهاراتش حمایت کامل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.