کاخ سفید قصد دارد به محض بازگشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سفر فرامرزی اش، حداکثر توان خود را برای مقابله با اتهامات مربوط به ارتباط روسیه با کمپین ریاست جمهوری ترامپ به کار گیرد.

به گزارش جماران، مقام های دولتی و نزدیکان به رئیس جمهوری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفتند که مشاوران ترامپ تصمیم دارند اتاق جنگی را برای مقابله با ابهامات موجود در مورد ارتباط روسیه با تیم ترامپ قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاسیس کنند.
دولت آمریکا پس از بازگشت ترامپ، کارشناسان سیاسی مجرب و وکلای بیشتری را برای رسیدگی به پرونده تحقیقات در مورد ارتباط روسیه با تیم ترامپ به کار می گمارد. 
به گفته فردی که درتماس مداوم با کاخ سفید است، ساختاری متفاوت مورد نیاز است تا بر واقعیت درز اطلاعات به رسانه ها از طرف جوامع اطلاعاتی و مجری قانون در آمریکا، متمرکز شود.
کاخ سفید از توضیح در مورد طرح تاسیس اتاق جنگ خودداری کرده است. در همین حال ترامپ امروز (شنبه) از اولین سفر فرامرزی اش در منصب رئیس جمهوری، به واشنگتن باز می گردد.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری سفری موفقیت آمیز به خارج از کشور داشت و کاخ سفید مشتاق به ادامه راهبردی است که برنامه کاری وی را مورد توجه خاصی قرار می دهد.
براساس این گزارش، جرد کوشنر و استیو بنن مشاوران ارشد ترامپ، در عملیات راهبردی جدید سهمی دارند. 
شبکه خبری ان بی سی و روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش دادند که کوشنر که چندین بار با مقام های روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار داشته است، در محور تحقیقات مربوط به ارتباط تیم ترامپ با مسکو قرار دارد.
در همین حال،‌ کوشنر که داماد ترامپ است، تاکنون به هیچ گونه تخلفی متهم نشده است.
همچنین انتظار می رود کوری لواندوسکی مدیر سابق کمپین ترامپ در عملیات راهبردی جدید کاخ سفید شرکت داشته باشد.
وی که به تازگی در کاخ سفید دیده شده، ممکن است هفته جاری به دولت ترامپ ملحق شود. 
ترامپ ماه جون 2016 لواندوسکی را از بیم آنکه وی برای نظارت بر روند انتخاباتی به اندازه کافی مجرب نباشد، برکنار کرد، اما وی مشاور قابل اعتماد ترامپ باقی ماند. 
در همین حال، کریستوفر رودی دوست ترامپ و مدیر وب سایت خبری نیوزمکس گفت که انتظار دارد رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت به واشنگتن، سفرهای بیشتری داشته باشد و کاخ سفید را متقاعد کند بر موضوعاتی تمرکز یابد که کسانی را که به وی رای دادند، به وجد آورد. 
تیم ترامپ برنامه تجمعی سیاسی در آیوا را برای هفته جاری ترتیب داده است. کاخ سفید اعلام کرده است که رویدادهایی مشابه در دستور کار قرار دارد.
اما جمهوری خواهان کنگره از ترامپ می خواهند با توان بیشتری بر مساله وضع قانون و معرفی مقام ها برای پست های خالی دولت متمرکز شود.
جان بونر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته گفت که زمانی که ترامپ جدای از امور خارجی در مقام رئیس جمهوری گذرانده، فاجعه بار بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.