معاون عمرانی فرمانداری کاشمر از وقوع زلزله ۴/۱ ریشتری در ریوش خبر داد.

به گزارش جماران ، مهدی برامکی با اشاره به اینکه این زمین لرزه در ساعت ۴:۴ دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داده است، عنوان کرد: از زمین لرزه صبح چهارشنبه در شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر هنوز خسارتی گزارش نشده است.

 

وی اظهار کرد: این زمین لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین و در 17 کیلومتری ریوش و 39 کیلومتری کاشمر بوده است.

معاونت عمرانی فرمانداری کاشمر با اشاره به اینکه اکنون مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش است، اظهار کرد: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

وی با اعلام اینکه گروه های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند، گفت: با توجه به صعب العبور بودن برخی روستاهای بخش کوهسرخ شهرستان می طلبد نسبت به تأمین برخی زیرساختهای مناسب در این بخش برای شرایط بحرانی نیز اقدام شود.

برامکی با اعلام اینکه اعضای مدیریت بحران اعم از بخشداری کوهسرخ و شهرداری ریوش  در حالت آماده باش هستند و از ساعاتی قبل تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند، افزود: در دو سه هفته اخیر شاهد وقوع چندین زمین لرزه در شهر ریوش بوده‌ایم که خوشبختانه هیچ کدام خسارات چندانی نداشته‌اند.

وی با اشاره به نزدیکی گسل درونه در منطقه گفت: بخش کوهسرخ منطقه ای کوهستانی است که امتداد گسل درونه بردسکن تا این منطقه کشیده شده، جابه جایی مختصر گسل به دلیل فعل و انفعالات زمین منجر به بروز زلزله‌هایی گاه با شدت کم و گاه زیاد می‌شود.

معاونت عمرانی فرمانداری کاشمر با تاکید بر مقابله با زلزله عنوان کرد: باید به فکر مقاوم سازی بناهای مسکونی، ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای فراگیری مهارتهای مقابله با زلزله باشیم.

شهر ریوش، مرکز بخش کوهسرخ در 30 کیلومتری کاشمر واقع است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.