به گزارش جماران؛ پلیس ایالت پنجاب هند روز دوشنبه اعلام کرد سه جاسوس وابسته به سازمان اطلاعات پاکستان در عملیاتی در پنجاب بازداشت شدند.

به گفته پلیس پنجاب ،بازداشت شدگان عضو گروه غیر قانونی فدراسیون بین المللی جوانان سیک و مرتبط با سازمان اطلاعاتی پاکستان(آی اس آی) هستند.
در اطلاعیه پلیس پنجاب آمده است پلیس از این افراد که قصد عملیات تروریستی در هند را داشتند چندین قبضه اسلحه و مهمات کشف و ضبط کرده است.
نیروهای امنیتی هند ماه گذشته نیز یک نفر را در ایالت اوتارپرادش به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات پاکستان بازداشت کردند.
پیش از این دادگاهی در ایالت اوتارپرادش یک شهروند پاکستانی را به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات پاکستان( ISI) به 10 سال زندان محکوم کرد.
این حکم در حالی برای این شهروند پاکستانی صادر شد که ماه گذشته پاکستان 'کلبوشان یاداو' شهروند هندی را به اتهام جاسوسی برای هند به اعدام محکوم کرد.
ارتش پاکستان در بیست و یکم فروردین امسال از صدور حکم اعدام برای 'کلبوشن یاداو' تبعه هندی متهم به جاسوسی در پاکستان خبر داد و اعلام کرد حکم اعدام این تبعه هندی از سوی ژنرال 'قمر جاوید باجوا' تایید شده است.
هند پس از انتشار خبر محکومیت 'یاداو' به اعدام اظهار کرد دهلی نو اجرای این حکم را به منزله قتل عمد تلقی خواهد کرد.
صدور حکم اعدام 'کلبوشان یاداو' شهروند هندی،روابط دهلی نو و اسلام آباد را متشنج کرده است.
پاکستان مدعی است 'کلبوشن یاداو' یکی از افسران نیروی دریایی هند را روز 13 اسفند 1394 در منطقه 'ماشکیل' در ایالت بلوچستان درحالی دستگیر کرد که قصد جاسوسی و خرابکاری داشته است.
اسلام آباد مدعی است که فرد یاد شده در بازجویی ها، اعتراف کرده که از سوی سرویس اطلاعاتی هند(RAW) مامور جاسوسی در پاکستان و انجام فعالیت های خرابکاران در این کشور بوده است.
هند ضمن رد این ادعاهای پاکستان واکنش سختی به صدور حکم اعدام 'کلبوشن یاداو'نشان داد و نسبت به عواقب اجرای احتمالی این حکم هشدار داد.
پارلمان هند نیز قطعنامه ای را در محکومیت حکم اعدام برای شهروند هندی در پاکستان تصویب کرد.
سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند نیز با بیان اینکه دهلی نو برای نجات جان شهروند هندی از تمامی توان خود استفاده می کند به دولت پاکستان نسبت به پیامدهای اعدام 'کلبوشن یاداو' هشدار داد.
حکم اعدام این تبعه هندی در زمانی صادر شده است که روابط بین دو کشور به دلیل ناآرامی های گسترده طی ماههای اخیر در کشمیر، حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شهر اوری و کشته شدن 19 سرباز هندی و همچنین عملیات انتقام جویانه هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان به شدت متشنج است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.