وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.

 

به گزارش جماران، وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه در دو نامه جداگانه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: حمله ها و بمباران های ائتلاف آمریکایی، زیرساخت های سوریه از جمله پل ها، چاه های نفت و گاز، سدها، نیروگاه های برق، ساختمان های عمومی و خصوصی را هدف قرار می دهد.
تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.
دراین نامه ها آمده است: ائتلاف آمریکایی روز جمعه گذشته جنایت وحشتناک دیگری را در شهر رقه مرتکب شد و 43 شهروند بیگناه را به خاک و خون کشید.
مقایسه این خسارت های مادی و انسانی با جنایت های داعش نشان می دهد که این جنایت ها کمتر از جنایت های تروریست ها نیست، به ویژه اینکه این ائتلاف تمام زیرساخت های سوریه را هدف قرار داده است.
وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: کسی که بخواهد با داعش مبارزه کند، شهروندان، زیرساخت ها و نیروهای نظامی سوریه را مانند آنچه در کوه الثرده دیرالزور یا نیروهای موجود در منطقه مرزی التنف اتفاق افتاد را هدف قرار نمی دهد.
این ائتلاف غیرقانونی نشان داد که اهداف آن هیچ ارتباطی با مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی ندارد و تنها هدف آن تضعیف سوریه و ارتش آن و طولانی کرد عمر این بحران و سنگ اندازی در مسیر راه حل های سیاسی است.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست این جنایت ها را محکوم کنند زیرا جنایت های مستمر جنگنده های ائتلاف آمریکایی موضوعی نیست که بتوان در مقابل آن سکوت کرد و با اهداف ادعایی آن در تناقض است.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی جمعه شب گذشته ساختمانی 6 طبقه را در محله الجمیلی شهر الرقه هدف قراردادند که براثر این بمباران 43 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته شدند.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.