به گزارش جماران و به نقل از نشریه الرای این سرکرده داعش ترکی البنعلی نام دارد و یکی از افراد نزدیک به ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش به شمار می رود.
این مفتی گروه داعش در عملیات نظامی که در استان دیرالزور در شرق سوریه انجام شد از پای درآمده است .
بنابر اعلام منابع سیاسی البغلی از سه سال پیش حضوری پررنگ در سوریه داشته و مولف کتابی بر اساس اندیشه های افراطی برای گروه داعش بوده است .
عناصر تروریستی کویتی بحرینی و عربستانی به صورت گسترده طی سالیان اخیر به همکاری با داعش پرداخته اند و تعداد زیادی از آنها در عراق و سوریه کشته شده و یا پس از بازگشت به کشورشان دستگیر شده اند و تحت نظارت هستند .
دولت کویت که همواره طی سالیان اخیر با مشکلات ناشی از حضور و فعالیت عناصر تروریستی در خاک این کشور دست و پنجه نرم کرده، در راستای اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است تحریم های اعمال شده علیه هشت شهروند تبعه این کشور را که متهم به ارتباط و همکاری با گروه های داعش و القاعده هستند، اجرا می کند.
منابع رسمی کویتی همچنین گفته اند که دولت کویت به مصوبات شورای امنیت پایبند است و این هشت نفر به حمایت های مالی از تروریست های داعش متهم هستند.
شرایط امنیتی خاص حکمفرما بر کویت و حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش و النصره که تابعیت کویتی داشته و پس از حضور در عراق و سوریه اکنون به کشورشان بازگشته اند و در سطح شهر زیر نظر نیروهای امنیتی تردد می کنند٬ وضعیت امنیتی را در این کشور حساس کرده است .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.