پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت 14 و 15 خرداد:

امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی (ص) را در عصر حاضر احیا کرد

شورای نگهبان با صدوربیانیه‌ای، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و تجلیل از مقام شهدای گرانقدر نهضت اسلامی به ویژه قیام خونین 15خرداد، مردم عزیز کشورمان را به حضور باشکوه در مراسم گرامیداشت این روز فرا خواند.

 

به گزارش جماران، متن بیانیه این شورا که روز شنبه در آستانه گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران صادر شده، به شرح زیر است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران، سالروز پانزده خرداد را که یوم اللّه است زنده نگه می‌دارد.»
امام خمینی (ره)
نیمه خردادماه یادآور دو رویداد مهم، یکی مصیبت بار و دیگری سرنوشت ساز است که در فضای آن، نام و یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر حاضر تجلی دوباره‌ای می‌یابد.
قیام مردم غیور و فهیم ایران اسلامی در 15 خرداد 1342 آغاز نهضت بزرگی بود که مردی الهی با تکیه بر اندیشه‌های ناب اهل بیت علیهم السلام و با بهره‌مندی از مکتب شکوهمند عاشورا، آن را بنیان نهاد و در نهایت در 22 بهمن 1357 این نهضت با جانفشانی‌های بسیاری به ثمر نشست.
افسوس که تنها چند سال پس از این پیروزی بزرگ، در 14 خرداد 1368 روح ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب به ملکوت اعلا پیوست و مردم مسلمان کشورمان، آزادیخواهان و عاشقان ایشان در سراسر دنیا را به سوگ نشاند.
اکنون در حالی نیمه خرداد را گرامی می‌داریم که همچنان راه و اندیشه والای حضرت امام (ره) با رهبری مردی دیگر از سلاله پاک ائمه اطهار علیهم السلام ادامه داشته و امیدبخش سایر ملل مظلوم و مستضعف جهان می‌باشد.
شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و تجلیل از مقام شهدای گرانقدر نهضت اسلامی به ویژه قیام خونین 15خرداد، بار دیگر با حضرت امام (ره) و جانشین بر حق ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای مدظله العالی در این روز تجدید بیعت نموده و مردم عزیز کشورمان را به حضور باشکوه در مراسم گرامیداشت این روز فرا می‌خواند و امیدوار است که مسئولان نظام اسلامی نیز با تأسی به سیره آن امام بزرگوار، در رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران و پایداری در راه اجرای احکام دین مبین اسلام بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) از ساعت 18 فردا، 14خردادماه با سخنرانی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی در حرم مطهر و صحن های مجاور برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.