به گزارش جماران؛ روسای شرکت های رسانه ای استرالیا از جمله 'نیوز کورپ' بازوی 'روپرت مرداک' با تشکیل جبهه ای بی سابقه برای تغییراتی که معتقدند به استحکام بیشتر آنها منجر می شود و اجازه رقابت با غول های اینترنتی را فراهم می سازد، اقدام کردند.
در یک نمایش اتحاد هفته گذشته مدیران اجرایی شرکت های رادیویی و ناشران روزنامه های استرالیا با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر این کشور در تلاش برای جلب حمایت مجلس سنا دیدار کردند. 
به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، شرکت های رسانه ای استرالیا مشابه رقبای جهانی دیگر، توسط تبلیغات دیجیتالی و دیگر اشکال جدید رسانه ها به طور جدی تحت فشار قرار گرفته اند. 
اما این گروه ها به دلیل محدودیت های قانونی در آنچه که می توانند مالک آن باشند، تاکنون قادر نبوده اند به جبهه خاصی بپیوندند و یا به بازارهای مستعدتر دست یابند. 
براساس قانونی به نام 'دو از سه' در استرالیا هیچ شرکتی نمی تواند در هیچ یک از شهرهای این کشور سه رسانه شامل تلویزیون، رادیو و روزنامه را در مالکیت خود داشته باشد. 
'هاگ مارک' مدیر اجرایی شرکت 'ناین اینترتینمت' اعلام کرد که فضای رقابتی که در آن فعالیت می کنند به طور کامل تغییر کرده است. 
وی با اشاره به جبهه تشکیل شده گفت که این اقدام هم برای این صنعت خوب است و هم می تواند برای تجارت موثر و کارآمد باشد. 
به رغم اینکه 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا با خواسته های این گروه موافق است، اما وجود مخالفان زیادی در بدنه دولت این کشور باعث شده موفقیت این گروه ها در بدست آوردن قدرت رقابت با رسانه های اینترنتی همچنان با علامت سئوال بزرگی مواجه باشد. 
تبلیغات آنلاین استرالیا سالانه حدود 6 درصد رشد دارد که تقریبا دو برابر رشد اقتصادی این کشور است و پیش بینی می شود در سال جاری به رقم 12 میلیارد دلار برسد. اما بخش قابل توجهی از این رشد به تبلیغات آنلاین اختصاص یافته و سهم رسانه های سنتی از قبیل رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی بسیار کمتر است. 
شرکت های رسانه های سنتی استرالیا از سال 2015 حدود چهار میلیارد دلار از ارزش دارایی های خود را از دست داده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.