وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیاست های جدید این وزارتخانه در زمینه فعالیت های قرآنی خبر داد و گفت: براساس این سیاست ها همه معاونت ها و سازمان های وابسته به این وزارتخانه باید برنامه های قرآنی داشته باشند.

به گزارش جماران ، سید رضا صالحی امیری در گفت و گوی اختصاصی با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: طبق این سیاست ها معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ستاد خواهد بود. 
وی ادامه داد: سازمان سینمایی باید فیلم های قرآنی تولید کند. سازمان هنری باید تئاتر و هنرهای تجسمی قرآنی تولید کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه کتاب باید توسعه کتاب های قرآنی را داشته باشیم. تلاش برآن است تا همه حوزه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه قرآنی داشته باشند. 
صالحی امیری اظهار امیدواری کرد که در پایان سال ٩٦ با تصویر جدیدی در این وزارتخانه روبه رو باشیم و این تصویر در سایه فعالیت های قرآنی خواهد بود.
وی با بیان این که باید قرآن را از زاویه اخلاق وارد بطن و زندگی جامعه کنیم، تصریح کرد: زندگی باید شکل قرآنی به خود بگیرد چراکه زیست قرآنی مبتنی بر پایه های اخلاقی و مبانی انسانی است. زیست قرآنی به معنای همدلی ، همنوایی و همگرایی اعضای جامعه با یکدیگر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از زیست قرآنی به عنوان مفهومی یاد کرد که انسان ها درد مشترک همنوایی و همگرایی داشته باشند. باید در جامعه صداقت و شفافیت و پاکی باشد و زیست قرآنی یعنی جامعه ای که در آن دروغ ،غیبت و انگ زنی وجود نداشته باشد. 
صالحی امیری همچنین گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیام روشنی را منتقل می کند و این پیام گویای آن است که از بستر قرآن، توسعه اخلاقی مردم و اجتماعی داشته باشیم. 
وی ادامه داد: در اینجا اخلاق عملی مدنظر است که مبتنی بر وحی و قرآن مجید است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان ، ماه مهمانی خدا از همه ایرانیان بخصوص شهروندان تهرانی دعوت کرد که با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشی اخلاقی را به نمایش بگذارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تلاش کنیم که با حضور در این نمایشگاه به یک گفتمان اخلاقی در جامعه دست یابیم.
صالحی امیری همچنین در خصوص تاثیر هنر در ترویج مفاهیم قرآنی گفت: زبان انتقال مفاهیم در جامعه تغییر کرده است. امروزه فیلم، تئاتر، انیمیشن، سینما، موسیقی و نقاشی و هنرهای دستی زبان انتقال هستند. امروز شاهد آن هستیم که انیمیشن می تواند مفاهیم قرآنی را به خانواده ها منتقل کند، تئاتر می تواند مفاهیم ارزشی و اخلاقی تولید کند و فیلم سینمایی می تواند انسان ساز باشد .
 بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» هشتم خردادماه سال جاری همزمان با دوم ماه مبارک رمضان گشایش یافت.
این نمایشگاه تا 26 خردادماه (بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.