به گزارش جماران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که اقدام دونالد ترامپ به دادن شماره تلفن همراه شخصی خود به رهبران جهان و خواستن از آنها تا مستقیما با وی تماس بگیرند، پروتکل های دیپلماتیک را نقض و نگرانی هایی در مورد امنیت و سری بودن ارتباطات رئیس جمهوری آمریکا ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیروز (سه شنبه) شبکه فاکس نیوز، خبرگزاری آمریکایی افزود: بر اساس اعلام مقامات فعلی و سابق آمریکا، ترامپ از رهبران کانادا و مکزیک خواسته تا به تلفن همراه وی زنگ بزنند و از این طریق با وی صحبت کنند. 
آسوشتیدپرس در ادامه گزارش خود افزود: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز تاکنون از این فرصت استفاده و با ترامپ گفت و گو کرده است. یک مقام فرانسوی نیز اعلام کرد که ترامپ شماره تلفن همراه خود را به امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بلافاصله پس از پیروزی وی در انتخابات فرانسه داده است.
در دنیای مدرن امروزی این مسئله که رهبران جهان از طریق تلفن های همراه بخواهند با یکدیگر صحبت کنند، ممکن است موضوعی عادی به نظر برسد اما در حوزه دیپلماتیک، جایی که رهبران جهان در مورد مسائل بسیار مهم بین المللی رایزنی می کنند، این گونه تماس ها از طریق تلفن های همراه شخصی نقض پروتکل امنیتی برای یک رئیس جمهوری محسوب می شود. 
روسای جمهوری آمریکا با یکی از چندین خطوط تلفن امن از جمله خطوط تلفن در کاخ سفید و یا لیموزین ریاست جمهوری استفاده می کنند. 
کارشناسان امنیت ملی در آمریکا معتقدند، حتی اگر ترامپ از تلفن همراه دولتیش هم استفاده کند، تماس های وی در برابر جاسوسی و رهگیری ها به ویژه از سوی دولتهای خارجی آسیب پذیر است.
پیش از این نیز اخباری در مورد شنود و جاسوسی از مکالمات رهبران جهان منتشر شده بود. در سال 2013 براساس اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن مقاطع کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مشخص شد که آمریکا مکالمات تلفن همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را شنود کرده است.
ترامپ در حالی از رهبران جهان خواسته به تلفن همراه شخصیش زنگ بزنند و با او از این طریق تماس برقرار کنند که پیشتر در رقابتهای انتخاباتی پارسال از هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در این انتخابات به دلیل استفاده از سروی ای میل شخصی در زمان حضورش در سمت وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرده و گفته بود که وی با این کار دسترسی دشمنان آمریکا به اطلاعات محرمانه این کشور را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.