پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن، آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهوری نیمه اول ماه مبارک مضان برگزار می شود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی از برگزاری آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن کریم همزمان با نیمه اول ماه مبارک رمضان که همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) است با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: همزمان با این آیین 10 نفر از خادمان قرآن کریم با اهدای مصحف شریف، لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل خواهند شد. 
رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه همچنین از رونمایی کتاب خادمان قرآن کریم شامل معرفی، شرح حال و زندگینامه دویست خادم قرآنی با حضور رئیس جمهوری خبر داد. 
حجت الاسلام حشمتی با یادآوری اینکه انجمن خادمان قرآن کریم سال گذشته با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و راه اندازی شد، اظهار داشت: انجمن امسال و همزمان با برپایی این دوره از نمایشگاه اعلام موجودیت کرده است. 
وی به حضور غرفه ای به نام کمیته خادمان قرانی و برنامه های آنها در طول برگزاری این نمایشگاه اشاره و از جمله اقدامات را معرفی خادمان قرآن کریم در بخش نمایشگاهی عنوان کرد. 
رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: در این غرفه همچنین خادمان قرآن بصورت نمایشگاه عکس از آنها و توزیع و چاپ بروشور انجمن خادمان ارائه می شود. 
حجت الاسلام حشمتی خاطرنشان کرد: بیست و یک دوره آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولان کشور برگزار شده است. 
به گزارش ایرنا، در این دوره نمایشگاه جدیدترین محصولات قرآنی در عرصه های فرهنگی و هنری در چهار بازارچه ارائه شده است. 
بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم نیز از دوازدهم ماه رمضان (17 خرداد) آغاز می شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت. 
نمایشگاه امسال که مزین به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» است با همکاری 50 نهاد و موسسه تدارک یافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه هماهنگی میان این دستگاه ها و نهادها را بر عهده دارد.
امسال بخشی ویژه برای نمایشگاه قرآن درنظر گرفته شده تا برترین های حوزه ترجمه و تفسیر قرآن کریم همچون آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به بازدیدکنندگان معرفی شود. 
همزمانی برپایی نمایشگاه امسال با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد تا دست اندرکاران، بخش هایی با عنوان امام خمینی (ره) و قرآن را در نمایشگاه برپا کنند. 
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار« قرآن،اخلاق، زندگی» تا 26 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان در محل مصلای امام خمینی(ره) است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.