مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به حضور و مشارکت این سازمان در 11 طرح اقتصاد مقاومتی، گفت: امسال 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای افزایش ظرفیت 10 هزار بنگاه و خروج آنها از رکود در نظر گرفته شده است.

به گزارش جماران؛ «علی یزدانی» روز چهارشنبه درخصوص برخی ایرادهای وارد شده به دولت یازدهم درباره سرمایه گذاری افزود: امروز و به برکت برگزاری پرشور انتخابات 29 اردیبهشت ماه و برخلاف تبلیغات منفی برخی نامزدهای ریاست جمهوری در مقطع انتخابات، با اقدام های انجام شده توسط دولت بویژه سیاست های اقتصاد مقاومتی، فضای امیدبخشی در کشور حاکم است.
به گفته این مقام مسوول، تنها در 2 ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد 47 درصدی قراردادهای سرمایه گذاری جدید در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی در همسنجی با پارسال بودیم.
وی ادامه داد: مقایسه عملکرد این مدت زمانی در سال 95 با سال 94 نیز حاکی از رشد 20 درصدی قراردادهای سرمایه گذاری است؛ یعنی پارسال نیز وضعیت کشور به سمت و سوی جلب و جذب سرمایه گذاری بوده است.
یزدانی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال نیز با ادامه خدمات دولت رشد مناسبی در این عرصه به ثبت برسد.
وی یادآوری کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، امسال پنج برنامه اصلی بر عهده سازمان صنایع کوچک قرار داده شده و در 6 برنامه دیگر نیز به عنوان همکار وزارتخانه مشارکت خواهیم داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد بنگاه های کوچک و پراکندگی آنها در کشور، همچنین بیشترین آسیب های وارده به آنها در سال های گذشته، عزم جدی برای رفع مشکلاتشان وجود دارد.
وی ادامه داد: زیرپروژه های متعددی ازجمله تشکیل خوشه های صنعتی، تقویت زیرساخت شهرک ها، ارتقای بهره وری صنایع آب، بازچرخانی پساب صنعتی، تشکیل خوشه های کسب و کار، حضور در نمایشگاه ها و ... در چارچوب این برنامه تعریف شده که امید می رود بتوان نشاط لازم را در صنایع کوچک و متوسط ایجاد کرد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارتخانه، امسال افزایش ظرفیت 10 هزار بنگاه و خروج آنها از رکود در دستور کار است؛ در همین راستا رقمی نزدیک به 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خروج از رکود آنها در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: امسال همچنین تکمیل و راه اندازی طرح های بالای 60 درصد پیشرفت، نوسازی پنج هزار بنگاه صنعتی، کمک به خروج از رکود 100 هزار بنگاه تولیدی صنفی و رونق معادن کوچک در یک برنامه جامع در دستور کار است.
چندی پیش یزدانی اعلام کرد 80 شهرک و ناحیه صنعتی که مصوبه آنها در گذشته روی کاغذ بود و عملیاتی نشده بودند، در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.