یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قطعا با حضور باشکوه مردم در انتخابات است که راه، تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) که مشروعیت نظام را در گرو رای ملت می‌داند، تداوم می‌یابد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی گفت: با نگاه به چیدمان نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خوبی مشخص می‌شود که این انتخابات کاملا دو قطبی است، بنابراین مردم برای فهم بهتر دو گفتمانی که با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند باید به نکات مهمی توجه داشته باشند از جمله اینکه به دقت بررسی کنند که کدام یک از گفتمان‌های حاضر در صحنه برای جلب نظر و رای مردم به استفاده ابزاری از مقدسات، شهداء، امام زمان و امام رضا متوسل شده‌اند در حالی که در جریان مقابل هیچ ادعایی از جنس جا نماز آب کشیدن وجود ندارد. این گفتمان معتقد است مقدسات و اعتقادات، سرمایه‌های جامعه هستند و نباید از آنها استفاده ابزاری کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یا در حوزه اقتصاد باید توجه شود که کدام گفتمان بدون توجه به آثار زیان‌بار اقتصادی همچنان به پول‌پاشی، گداپروری و افزایش نقدینگی اعتقاد دارد. اگر نگاه امام رضایی در نامزدهای اصولگرا وجود داشته باشد دیگر نباید نگاه کمیته امدادی و گداپروری داشته باشند. امام رضا هرگز به توزیع پول بین مردم بدون توانمندسازی و خوداتکایی نیازمندان اعتقاد نداشتند اما در گفتمان اعتدال نسبت به اقتصاد و یارانه، نگاه سرمایه‌گذاری و تبدیل نقدینگی به صنعت، کشاورزی، ریل راه‌آهن، توسعه صنعت هوایی، اشتغال پایدار و توسعه نظامی و در یک کلام توانمندسازی جامعه موج می‌زند.

وی نگاه علمی و نگاه پوپولیستی نامزدهای انتخابات برای اداره کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: نتیجه عملکرد دولت‌های نهم و دهم که نمایندگان آن در ستاد یکی از نامزدها حضور پررنگی دارند به خوبی گویای نابسامانی‌ها و آشفتگی‌های اقتصادی و معیشتی مردم است یا در نحوه تعامل این جریان با جهان نتیجه و حاصلی جز صدور قطعنامه‌ها و تشدید تحریم‌های کم نظیر علیه جمهوری اسلامی نبود که اگر همان وضعیت تداوم می‌یافت به روزی می‌افتادیم که مجبور می‌شدیم به سیاست نفت در برابر غذا تن دهیم، اما در گفتمان مقابل پس از به قدرت رسیدن جریان اعتدال، قیمت ارز و سکه، وضعیت تعاملات بین‌المللی، وضعیت معیشتی و درآمدی اقشار حقوق‌بگیر و ویرانی‌های اقتصادی تا حدود زیادی رو به بهبود نهاد و شرایط برای به ثمر نشستن تدابیر این گفتمان در دولت دوازدهم مهیاتر از گذشته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با درخواست از همه گرایش‌های سیاسی، اجتماعی، قومی و مذهبی برای مشارکت باشکوه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، گفت: تنها با حضور چشم‌گیر مردم پای صندوق‌های رای است که می‌توان به جریانی که رای ملت را میزان نمی‌داند، «نه» بگویند. قطعا با حضور باشکوه مردم در شعب اخذ رای است که راه، تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) که مشروعیت نظام را در گرو رای ملت می‌داند، تداوم می‌یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس، ایران پسابرجام را همچون زمینی دانست که آماده کاشت، داشت و برداشت است.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس تاکید کرد: قطعا با حضور باشکوه مردم در انتخابات است که نمایندگان پاک دست به شورای شهر تهران راه خواهند یافت و شهردار درستکار و کاربلد و خبره برگزیده می‌شود.

مازنی هشدار داد که اگر مردم پای صندوق‌های رای مشارکت کم رنگی داشته باشند قطعا لابی‌ها کار خودش را خواهد کرد و نمی‌توان اطمینان یافت که شورای شهر و شهردار پاک دستی راهی خیابان بهشت می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.