پلیس مالزی تایید کرد که چهار مالزیایی نقش عضوگیری جدید برای گروه تروریستی داعش را که پیشتر بر عهده 'محمد وندی محمد جدی' بود، پس از هلاکت وی در سوریه در اختیار گرفته اند.

به گزارش جماران، 'ایوب خان مایدین پیچای' دستیار ویژه بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی روز دوشنبه گفت که این چهار مرد 'عاملان اولیه' داعش در مالزی هستند. 
به نوشته تارنمای روزنامه 'مالای میل آنلاین'، 'محمد رفیع الدین'، 'اکبر زینال'، 'محمد فوزیل' و 'محمد ظهر' چهار فرد جدیدی هستند که اکنون برای عضوگیری بیشتر مالزیایی ها در گروه تروریستی داعش تلاش می کنند. 
'محمد وندی محمد جدی' تروریست بدنام 27 ساله مالزی بود که روزهای پایانی ماه گذشته میلادی در حمله هواپیمای بدون سرنشین در شهر 'رقه' سوریه به هلاکت رسید.
وی که از اهالی ایالت 'ملاکا' در جنوب مالزی بود، مغز متفکر حمله سال گذشته به یک مرکز سرگرمی در مالزی بود که از آن به عنوان نخستین حمله داعش در مالزی یاد می شود. 
'ایوب خان' اعلام کرد که شمار تروریست های مالزیایی در سوریه از 95 نفر به 56 نفر کاهش یافته است که 36 نفر از آنها را مردان و 20 نفر را زنان بین چهار تا 50 سال تشکیل می دهند. 
براساس این گزارش، پلیس مالزی از سال 2013 تاکنون 300 تروریست را دستگیر کرده که 141 نفر از آنها در دادگاه محاکمه شده اند و 43 نفر از افراد محاکمه شده با استناد به قانون پیشگیری از جرم و 23 نفر دیگر براساس قانون پیشگیری از تروریسم محکوم و سایرین نیز آزاده شده اند. 
دستیار ویژه بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، تصریح کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 36 عضو داعش توسط پلیس این کشور بازداشت شده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.