اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید کشورباید راه افتد و فضای سرمایه گذاری ایجاد شده و بخش خصوصی وارد کارشود، گفت: با شعار و وعده بیکاری ریشه کن نمی شود.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری عصرامروز(یکشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با رادیو جوان با نام «گام دوازدهم» با بیان این مطلب اظهارداشت: برخی از کاندیداها روی بعضی مشکلات مردم سوار شده اند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه های تبلیغات انتخاباتی ابرازامیدواری کرد این گفت وگوها در آستانه انتخابات به عنوان مهمترین موضوع پیش روی ملت ایران برای آگاهی دادن بیشتر به مردم برای انتخاب مناسب برای کشور و ریاست جمهوری کمک کند. 
جهانگیری درپاسخ به این سوال که یکی از بزرگترین مشکلات کشور مساله اشتغال است. در این دوره انتخاباتی ایجاد اشتغال یک میلیون تا یک میلیون و 200هزار نفر را ارائه می کنند. می توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم نتیجه آسیب شناسی شما چیست؟ گفت: یکی از مهمترین چالش های پیش روی ملت و دولت ایران مساله بیکاری است؛ علت آن هم این است که در دوران وفور درآمدهای نفت متاسفانه منابع حاصل از فروش نفت خرج شده و برای کشورهای دیگر شغل ایجاد کرده است. 
جهانگیری با بیان اینکه خالص تعداد شاغلان کشور در 84، 20 میلیون و 600هزار نفراست، گفت: در سال 1391 بعد از یک دوره هفت ساله باید هر ساله تعدادی اضافه می شد که طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران 22میلیون و 600هزار نفر است.
وی تصریح کرد: وقتی گفته می شود شاغلان به همان تعداد است خالص شغل ایجاد شده در یک دوره صفر است، یعنی حجم بیکاری انباشته شده ای در سال 92 وجود داشته که آمارمختلفی از سه و نیم میلیون نفر گفته می شود.
جهانگیری افزود: دهه شصتی ها جمعیت تعیین کننده ایران هستند و سرنوشت ایران دست اینهاست، اینها جمعیتی هستند که الان کار و ازدواج می خواهند.
وی گفت: از دو سال گذشته بررسی شده اگر5 میلیون دانشجو، سالی بیش از یک میلیون فارغ التخصیل دانشگاهی داریم که کار مطالبه می کنند.
جهانگیری گفت: دوستان پیش بینی کرده بودند برخی از کارشناسان رسمی، سالی یک تا 1.2 میلیون نفر متقاضی بازار کار خواهیم داشت و باید کار درست کنیم. 
وی با بیان اینکه بیکاری ابرچالشی پیش روی جمهوری اسلامی است این مساله اصلی شده است، اظهارکرد: رئیس جمهوری سابق هر دو سال یک بار می گفت بیکاری را ریشه کن می کنم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بررسی انجام شده در برنامه ششم با مجلس، گفتیم سالانه یک میلیون شغل هدفگذاری کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت موفق شد در دو سال اخیر سالی 630هزار شغل ایجاد کند باید به حدود یک میلیون نفر برسانیم. منابع مورد نیاز این شغل طبق مصوب قانون 770 هزارمیلیارد تومان است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.