آیت الله هاشمی در دوران سختی ها و رد صلاحیت نیز با نظام قهر نکرد.

 یاسر هاشمی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دکتر روحانی با انتخاب درست مردم در سال 92، عقلانیت و اخلاق را به کشور بازگرداند.

به گزارش جماران، هاشمی عصر شنبه در ستاد اصلاح طلبان ساوه در جمع حامیان دکتر روحانی افزود: در سال 92 مردم برای اینکه انقلاب به ریل اصلی خود بازگردد، پای صندوق های رای آمدند.
وی اظهار کرد: در حقیقت مردم به دولت یازدهم برای به بازگشت انقلاب به مسیر اصلی رای دادند و پرچمدار این وظیفه سخت و سنگین دکتر روحانی بود.
وی ادامه داد: این مسئولیت خطیر دولت یازدهم در مقابل افرادی بود که منافع خود را در این حرکت نمی دیدند، ظاهر مردمی می گرفتند اما مردمی نبودند.
هاشمی گفت: امروز یک حرکت ملی آغاز شده و نباید اجازه داد پیام آیت الله هاشمی و پیام دولت روحانی مبنی بر عدم بازگشت به عقب ناقص بماند.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی تنها شخصیت سیاسی جهان بود که هر شب یک صفحه از خاطرات روزانه سیاسی خود را می نوشت و به همین دلیل خاطرات دقیقی از اوضاع سیاسی ایران از سال 60 تا 95 در اختیار داریم.
وی گفت: در تدوین این خاطرات، سال 60 را سال عبورر از بحران نامگذاری کردیم چرا که اتفاق های ناگواری از جمله ترور آیت الله خامنه ای، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهادت شهیدان رجایی و باهنر و حوادث شهدای محراب در این سال رخ داد.
وی افزود: در آن سال اختلافات میان ارتش و سپاه تاثیر نامطلوبی روی کشور گذاشته بود که با درایت مسئولان کشور از تمامی این بحران ها عبور کردیم.
وی ادامه داد: با این وجود مرحوم آیت الله هاشمی آن دوران را سخت نمی دانستند و بدترین دوره کشور را دوران دولت مهرورزی به ویژه پس از سال 88 می دانستند.
وی بیان کرد: با وجود مشکلات کشور اما ایران در ریل خود حرکت می کرد اما در دوران مهرورزی کشور از اخلاق دور شد.
فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تصرح کرد: انقلاب نکردیم تا بی اخلاقی، دروغ و وعده های دورغین در کشور حاکم شود و در مقابل مردم خودمان بایستیم ، تنها شعار ما ' استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود .
هاشمی گفت: آیت الله هاشمی احساس می کرد در دوران پایانی دولت گذشته انقلاب از ریل اصلی خود خارج شده و به همین دلیل تلاش کرد مردم را نسبت به وضعیت خطرناک شرایط حاکم آگاه کند که با پشتیبانی ملت، این اتفاق در سال 92 رخ داد.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران سختی ها و رد صلاحیت نیز با نظام قهر نکرد، صبر و تحمل پیشه کرد و منافع شخصی را با منافع انقلاب جابه جا نکرد که این بیانگر ریشه اخلاقی ایشان بود.
وی اضافه کرد: هرچه از انقلاب گذشت اندکی از شعارهای اصلی انقلاب فاصله گرفتیم، اما در سال 92 مردم انقلاب را به ریل خود بازگرداندند.
وی با اشاره به مناظره های تلویزیونی گفت: گویا در ذات جریان اصولگرا بی اخلاقی ها وجود دارد و منتقدان دولت و اصولگرایان چرا نمی خواهند با صداقت و درستی حرف بزنند؟
وی اظهار کرد: مادامی که آنها نیایند و از گذشته خودشان از مردم عذرخواهی نکنند در دل مردم جای ندارند.
وی موضوع اصلی انتخابات را مشارکت و حضور گسترده مردمی دانست و گفت: تجربه و عقل نشان داده هرچه تصمیمات کشور با مشارکت بالای مردم گرفته شده، تصمیم درستی بوده است.
وی بیان کرد: در سال 92 که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت اقتصاد نابه سامان و تورم به بالاترین حد رسیده بود، اشتغال حدود صفر درصد ، رشد اقتصادی منفی و ایران هراسی دنیا را فراگرفته بود و رفتارهای دیپلماسی ایران، اسراییل را در دنیا مظلوم کرده بود.
یاسر هاشمی ادامه داد: امروز هرچند به دلیل خرابه های سنگین گذشته، مشکلات اقتصادی وجود دارد اما به همت دولت یازدهم، تورم مهار شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز آگاهی مردم کشور بسیار بالا رفته، افزود: آگاهی مردم مطلوب است و در مقابل تهمت و دروغ فریب نمی خورند .
وی گفت: انتظار می رود با آگاهی و افزایش شعور مردم، در انتخابات پیش رو تصمیم درست و دقیقی گرفته شود .
این حامی دکتر روحانی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تصمیمات را بر اساس فکر، اندیشه، مطالبه و رفاه مردم می گرفتند و امروز نیز اولویت این دولت رفاه مردم است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.