طلبه باید نسبت به افکارش دقت کند، هر حرفی را نزند، قسمتی مهم از اعتقادات مردم وابسته به رفتار ماست. اگر طلبه متقی باشد در جامعه تأثیر کامل دارد و عکس این هم صادق است.

به گزارش جماران حضرت آیت الله شبیری زنجانی در جشن میلاد امام زمان (عج) و عمامه گذاری جمعی از طلاب گفتند: نهاد حوزه باید ماندگار باشد و این امر تنها با افزایش معنویت طلبه‌ها ممکن است،  متاسفانه برخی از طلاب برای خود مسئولیت قائل نیستند و حساب این را نمی کنند که همه کبیر و صغیر حرف‌هایی که می‌زنند «إحصا» می شود.

ایشان با بیان این که جامعه باید طلبه را به معنویتش بشناسد با بیان خاطره ای، خاطرنشان کردند: خشکسالی شده بود. آسید محمدتقی خوانساری در همین خاکفرج با عموم مردم نماز باران خواندند؛ اما باران نیامد. قاعده نماز باران این است که اول عموم مردم می‌روند و اگر باران نیامد صالحین مجددا نماز باران می‌خوانند. در آن سال تعدادی از طلبه‌ها که بنده هم جزء آن‌ها بودم، به همراه آقای خوانساری برای خواندن نماز باران رفتیم و همان شب باران آمد. مردم وقتی این موضوع را مشاهده کردند به شدت نسبت به طلبه‌ها ارادت پیدا کردند و احساس کردند که این قشر مذهبی و روحانی‌اند.

این مرجع تقلید بیان کردند:طلبه باید نسبت به افکارش دقت کند، هر حرفی را نزند، قسمتی مهم از اعتقادات مردم وابسته به رفتار ماست. اگر طلبه متقی باشد در جامعه تأثیر کامل دارد و عکس این هم صادق است.

ایشان گفتند: طلبه وقتی معمم شد دیگر طلبه رسمی است و نمی‌تواند هرکاری خواست انجام دهد و یا حرفی را که خواست بزند. کسانی که معمم شده اند باید این اصل را بپذیرند که مسئولیتشان سنگین است و البته اجر آن‌ها هم سنگین است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با بیان این که اگر معنویت ما سست شود رفتنی هستیم گفتند:باید کردار و گفتار ما مطابق فرمایشات ائمه معصومین علیهم السلام باشد، ازآنان تقاضای کمک کنیم. امیدوارم کسانی که معمم هستند فقط امروز و فردا را در نظر نگیرند. تشکیلات روحانیت باید ادامه پیدا کند و ادامه این امر با معنویت ما ممکن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.