آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید گفت: همه کسانی که مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی را می شناختند به بزرگواری ایشان شهادت می دادند.

آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید گفت: همه کسانی که مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی را می شناختند به بزرگواری ایشان شهادت می دادند.

به گزارش جماران به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام سید علی موسوی اردبیلی فرزند آیت‌ الله ‌عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید اظهار کرد: مقام های علمی و اجتماعی مهم است؛ اما آنچه برای انسان مفید است ارتباطات معنوی و خدمات به مردم است.

وی افزود: نعمت الهی برای یک روحانی این است که اتصالش را با مبادی عالیه محکم کرده باشد مقام های علمی و اجتماعی به جایِ خود؛ اما آنچه برای خود انسان مفید است، همین ارتباط های معنوی و خدماتی است که برای مردم انجام می دهد.

وی افزود: این دنیا مکان ماندن نیست حتی انبیا هم از این دنیا رفته اند؛ اما مهم این است که انسان با دست پر دنیا را ترک کند از این رو انسان باید طوری در جامعه زندگی کند که وقتی از دنیا رفت کسانی که او را می شناسند درباره او « لا نعلم منه الا خیراً» بگویند.

آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی گفت: باید در این دنیا روابطمان را با اولیای الهی محکم کنیم آیت الله موسوی اردبیلی همه این شرایط را داشتند و همه کسانی که او را می شناختند به بزرگواری ایشان شهادت می دادند.

وی برای فرزند مرحوم آیت‌ الله‌ موسوی اردبیلی آرزوی موفقیت کرد و افزود: این که درخانه یک روحانی، روحانی دیگر پرورش پیدا می کند امتیاز و نعمت است ،امیدواریم شما هم در امور، در حد عالی موفقیت داشته باشید همین که مشمول رضایت ایشان بوده اید نعمت و توفیق بزرگی است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه دوستی شان با آن فقید سعید، خاطرنشان کرد: از همان اوایلی که ایشان به قم آمدند به ایشان ارادت پیدا کردیم یعنی بیش از 70 سال با ایشان رفاقت داشتیم.

حجت الاسلام موسوی اردبیلی نیز در این دیدار با تشکر از حضور آیت ‌الله‌ شبیری زنجانی در مراسم تشییع و مجالس ترحیم پدرش گفت: ایشان به شما بسیار علاقه مند بودند و ما دعا می کنیم که خدا سایه پر خیر و برکت شما را مستدام بدارد.

مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از روز دوشنبه اول آذرماه جاری به دلیل عارضه قلبی و گوارشی در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود و روز چهارشنبه سوم آذرماه پس از سکته مجدد قلبی و وخامت حال، دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.