آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مطاعی که شیعه برای عرضه دارد از مطاع تمام مذاهب و مکاتب بالاتر است، گفت: دین اسلام یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مطاعی که شیعه برای عرضه دارد از مطاع تمام مذاهب و مکاتب بالاتر است، گفت: دین اسلام یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.

به گزارش جماران، این مرجع تقلید عصر سه‌شنبه در دیدار جمعی از دانشمندان دینی در فرانسه گفت: اگر انسان درد خود را پیدا کند، ۵۰ درصد راه درمان پیدا می‎شود.

وی افزود: فرانسه ویترینی برای دنیا و حلقه اتصالی بین مناطق مختلف است؛ فرانسه حلقه وصل آسیا و آفریقا و اروپا است و از قدیم نیز مهاجران الجزایری و... به سمت فرانسه آمدند. متاسفانه هنوز کار قابل ملاحظه‎ای در این کشور انجام نشده است؛ باید خیرینی که در ایران حضور دارند و از این مسایل اطلاع ندارند را نیز از این ظرفیت مطلع کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید خیرینی را در خارج از کشور فعال کنیم؛ ۲۰ تا ۳۰ مرکز اسلامی شیعی در انگلستان وجود دارد ولی مسجدی ویژه شیعیان وجود ندارد و جوانان برای اعتکاف به آلمان می‎روند.

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: در این زمینه باید یک مجمع از خیرین ایجاد شود که فعالیت‎های فرهنگی در خارج از کشور انجام دهد؛ عده‎ای از خیرین وجود دارند که بیشتر فکر آنها معطوف به داخل است ولی عده‎ای نیز وجود دارد که فکر بلندی دارند و به فعالیت‎های خارجی نیز توجه دارند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سلفی‎ها با خرافه‌گرایی خود باز هم در حال تبلیغ و کار هستند؛ اکثر آنها قائل به جبر هستند و به حسن قبح عقلی نیز قائل نیستند و در کار آنها عقلانیت به چشم نمی‎خورد.

وی گفت: اگر بتوان مسایل و مطاع خود را به خوبی عرضه کنیم قطعا خریدار بسیاری برای این نظرات وجود دارد؛ گام‎هایی برداشته شده است ولی این گام‎ها دیر آغاز شده است که امیدواریم که این کار با شتاب بیشتری انجام شود و دیگران نیز به کمک المصطفی(ص) بیایند.

این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی زمینه‎های بسیار مستعدی برای شکوفا کردن مردم و یدخلونها فی دین‌الله افواجا وجود دارد که باید به خوبی در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.