در حالی که بغداد از کشته شدن 100 داعشی در حملات هوایی در استان الانبار خبر داده این گروه تروریستی تصاویری از حملاتش علیه نیروهای دولتی در استان صلاح الدین را منتشر کرده است. بغداد همچنین از تهیه طرح تامین امنیت مرزهای مشترک عراق–سوریه خبر داد که "طرحی کاملا عراقی است."

به گزارش جماران ، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، اداره تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد، در جریان حملات هوایی که علیه گروه تروریستی داعش در دو شهر القائم و عانة در استان الانبار انجام شد، حدود 100 داعشی از پای درآمدند اما برخی منابع پزشکی اعلام کردند که در این حملات هوایی 11 داعشی و 25 غیرنظامی کشته شدند.

 

گروه تروریستی داعش به تازگی تصاویری هوایی از پایگاه‌های ارتش عراق در حد فاصل حدیثه و بیجی که هدف حمله این گروه تروریستی گرفته را به نمایش گذاشت این مناطق به نسبت از کانون درگیری‌ها در موصل دور هستند.

ضیاء الوکیل، سخنگوی سابق نیروهای مسلح و وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: داعش از مه 2016 تصمیم گرفت پس از افزایش عملیات‌های نظامی علیه‌اش در شهرها شیوه جنگ چریکی را در صحرای الانبار از سربگیرند و قابل ذکر است مساحت این صحرا به تنهایی معادل مجموع مساحت لبنان،‌ اردن و فلسطین است.

الوکیل افزود: انتقال داعش به صحرا امکان انجام عملیات‌های نظامی انتقام جویانه را به این گروه تروریستی می‌دهد.

وی ادامه داد: فرماندهی نظامی اولویت‌هایی در عملیات خود علیه داعش دارد و اکنون مهمترین اهداف آن آزادسازی استان نینوا و موصل است و جنگ صحرا در مرحله بعدی خواهد بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نیز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود از آغاز عملیات پاکسازی گسترده در شمال و جنوب شهر الرطبه در غرب استان الانبار و تعیین طرح کامل برای تامین امنیت مرزهای مشترک عراق – سوریه خبر داد.

العبادی گفت: تمامی طرح‌های نظامی کاملا عراقی هستند.

وی افزود: مرحله بعدی کنترل مرزهای مشترک با سوریه و آزادسازی آنها است. ما موفق شدیم استحکامات داعش در صحرای غربی را در عملیاتی ویژه نابود کنیم.

اداره تبلیغات جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های تیپ9 زرهی ارتش عراق محله 30 تموز در غرب شهر موصل را آزاد کرده و خود را به نزدیکی محله‌های 17 تمور و الهرمات الثالثه در غرب موصل رساندند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.