دیدیم که قطعنامه‌های کاغذپاره‌ چه بر سر کشور آورد/ در دولت قبل ارتباط با ۲۶کشور قطع شد

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به مناظره های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مناظره ها نشان می دهد چه کسی مدعی اخلاق است و چه کسی برای حفظ اخلاق سکوت می کند.

به گزارش جماران، صادق خرازی روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد اظهار کرد: باید مدیریت ایرانی را در اتاق شیشه ای نظارت کرد و مردم نظاره گر اعمال و رفتار ما باشند. 
وی به اهداف حکومت دموکراسی اشاره کرد و گفت: اندک اندک دموکراسی در جامعه ما محقق می شود، هر چند هنوز با دموکراسی فاصله داریم اما همین که هر چهار سال یک بار به ناچار باید پاسخگوی مردم باشند و در مقابل مردم عملکرد خود را مطرح کنند، آغازگر گام هایی در این زمینه است. 
وی اظهار کرد: مردم سالاری و دموکراسی چیزی نیست که به ما هدیه دهند بلکه ستادنی و گرفتنی است. 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: جامعه مدنی نیازمند درک و فهم متقابل است و آن زمان که از گفت و گوی تمدن ها سخن گفته شد، بسیاری برنمی تافتند؛ بسیاری از افراد، جامعه مدنی را تداوم جامعه سکولار ارزیابی و گمان کردند که غرب زدگی در جامعه حاکم می شود، فرهنگ تغییر پیدا می کند و ارزش های تاریخی و دینی به سخره می رود. 
وی با تاکید بر اینکه برای تغییر باید تلاش و مجاهدت کرد، گفت: بیم آن می رود سارقان ایمان مردم با سخنان فریبکارانه، دوباره در جهت اغوای جامعه باشند، اما جامعه ما هوشیار و بیدار است و می دانند دیروز چگونه گذشته، فردا باید چگونه باشد و وضعیت امروز چیست؟
وی افزود: آن روزها که قطعنامه ها را کاغذ پاره ای بیش نمی دانستند، گذشت؛ آن دوران که با شعارها در پی اغوای مخاطبان بودند، گذشت و دیدیم که قطعنامه ها چه بر سر کشور آورد. 
خرازی در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: البته به برجام نقدهایی وارد می دانم اما از دستاوردهای برجام همین بس که تمام قطعنامه های بین المللی را خنثی کرد. 
وی گفت: همین که توانستیم تمام قطعنامه های منشور ملل متحدد را خنثی و ملغی کنیم و تحریم های سازمان ملل متحد را برداریم، کار بزرگی انجام شده است. 
وی تصریح کرد: امروز ایران جایگاه ویژه ای در منطقه دارد، ایران در تصمیم گیری ها برای حل مشکلات سوریه، مشکل تروریسم و حل مشکلات عراق، نقش کلیدی ایران و تاثیرگذار شناخته می شود. 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: زمانی که دولت اصلاحات تحویل دولت آقای احمدی نژاد شد، تنها با یک کشور ارتباط نداشتیم اما زمانی که دولت یازدهم مدیریت را تحویل گرفت، ارتباط کشور ما با 26 کشور قطع شده بود.
وی افزود: آن زمان تنها 62 سنت از هر یک دلار پول نفت به ما داده می شد و مابقی به صورت اجناس بنجل و بی ارزش به ما عرضه می شد. 
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیاز دارد که تصمیم گیرانشان درک کنند که رهبرانشان قدرت فهم پیچیدگی های لایه های مختلف اجتماعی را دارند. 
وی یادآور شد: تحولی که امروز در جامعه سیاسی ایران در جریان است، در استمرار و تداوم حرکت اصلاحی است که از جریان اصلاح طلبی و دولت اصلاحات آغاز شده بود. 
وی با بیان اینکه اصلاحات زنده است چون مردم زنده هستند، افزود: استمرار این تحول بزرگ و حل مشکلات، نیازمند همدلی ملت ایران است. 
در این نشست، دبیر کمیسیون سیاسی و اجتماعی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد نیز با انتقاد از وعده های برخی از نامزدهای ریاست ‌جمهوری گفت: برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وعده های افسانه ای می دهند که اجرای آن در حد غول چراغ جادو است. 
 مسلم لوایی افزود: در این روزها، رقابت های انتخابات ریاست جمهوی به اوج رسیده است و شاهد بیان آرمان ها به جای برنامه ها از نامزدها هستیم. 
وی افزود: نامزدها بعضا برنامه ندارند، استرتژی تخریب در پیش گرفته اند و شعارهای پوچ، غیرواقعی و فریبنده می دهند که تنها برای جلب و جذب آرای مردم است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.