پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس ستاد استانی حجت‌الاسلام رئیسی در سمنان:

قانونگذار آستان قدس را از پرداخت مالیات معاف کرده است

رئیس ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در استان سمنان گفت: ما در داخل منابع اعتباری کم نداریم بلکه مشکل کشور ما در توزیع اعتبارات و عدم مدیریت درست آن و ریخت و پاش‌های زیاد است.

به گزارش جماران علی‌رضا خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولیت آستان مقدس رضوی کاندیدای حزبی نیست، اظهار کرد: ایشان از این ظرفیت برخوردار است که با بهره گیری از همه جریان های سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب یک دولت کارآمد تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه تغییر دولت در این شرایط یک اضطرار است، افزود: وضعیت حاکم بر دستگاه اجرایی به گونه‌ای است که چاره‌ای جز تغییر این شیوه پیش رو نیست، چرا که بسیاری از وعده های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی اجرایی نشد.

وی با اشاره به میانگین بالای سنی کابینه یازدهم گفت: شعار دولت در سیاست خارجی بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی بود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که در ترکیه، تفلیس و عربستان شهروندان ایرانی تحقیر شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا با ایجاد شبه در تک رقمی شدن تورم اظهار کرد: این شیوه کاهش تورم مثل این است که پا از روی پدال گاز یک خودرو برداری و طبیعی است در این شرایط بالاخره خودرو یک جایی از حرکت می ماند.

وی با بیان اینکه 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی ما تعطیل شدند گفت: مابقی 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی ما نیز با 20 تا 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

خسروی با انتقاد از این ادعای دولتمردان که منابع و اعتبارات لازم وجود ندارد، افزود: ما از منابع لازم در داخل برخورداریم اما با این وجود هیچ پروژه ای در کشور پیدا نمی‌کنید که در این دولت کلید خورده باشد.

نماینده مجلس نهم با انتقاد از آنچه هزینه اوراق قرضه و مشارکت برای هزینه های جاری دولت می خواند گفت: نقدینگی در کشور امروز به 1200هزار هزار میلیارد تومان رسیده است این در حالی است که این رقم در ابتدای کار دولت فعلی 500 هزار میلیارد بوده است.

رئیس ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با انتقاد از بی عملی در قبال حقوق های نامتعارف بیان کرد: دولت حتی در حد زبانی نیز از این مهم، تبری نجست.

وی با بیان اینکه اشکال دولت فعلی در تفکر لیبرالی آن است گفت: رئیسی معتقد است که دولت از ریل انقلاب خارج شده و از همین رو به میدان مبارزات انتخاباتی قدم گذارده تا آن را به مسیر اصلی آن بازگرداند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وجود سه نامزد وابسته به جریان اصولگرا و احتمال رقابت آنها با یکدیگر و همچنین احتمال وحدت طیف های مختلف اصولگرا تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دنبال تخریب دیگر نامزدها نیست و انتقادات وی به دیگر نامزدها کارشناسانه است.

خسروی ادامه داد: رئیسی هر پنج نامزد دیگر و از جمله قالیباف را رقیب می داند و لذا تلاش ایشان و اعضای ستاد تنها معطوف به معرفی برنامه های ایشان است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رئیسی خود را وابسته به انقلاب می داند نه یک حزب سیاسی خاص افزود: از همین رو ایشان صراحتا اعلام کردند که از سوی یک حزب خاص نامزد نشده اند.

وی با بیان اینکه رئیسی به دنبال مبارزه با فساد است تصریح کرد: رئیسی با توجه به سوابق مدیریتی در بازرسی و قوه قضاییه، مسلط ترین فرد برای خشکاندن ریشه های فساد است.

رئیسی برای مبارزه با فساد در آستان قدس بلندگو به دست نگرفت

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه رئیسی اعتقادی به تغییرات اتوبوسی و گسترده مدیریتی ندارد، گفت: ایشان در آستان قدس هیچکدام از مدیران سابق را جابجا نکردند جز مدیرانی که به فساد آلوده بودند اما تفاوت ایشان در این مهم این بود که این مبارزه با فساد از طریق دادگاه و قانون انجام شد و بلندگو به دست نگرفت.

وی با تمجید از مدیریت کوتاه مدت رئیسی در آستان قدس افزود: ایشان در این مدت کوتاه برشی از خدمات آستان قدس را به استان ها و شهرستان ها برد تا طیف وسیع تری از خدمات آن بهره مند شوند. ضمن اینکه طرح بزرگ زیارت اولی ها را اجرایی و با هزینه آستان قدس، جمعیت زیادی از قشر محروم جامعه به این سفر معنوی رفتند.

نماینده سابق شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه از اعلام آمادگی آستان قدس برای مشارکت در پروژه های نیمه تمام به عنوان دلیل دیگری بر مدیریت متعهدانه رئیسی نام برد و خاطرنشان کرد: رئیسی عملکرد بسیار خوبی در این مدت کم در آستان قدس رضوی داشته است.

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص عدم پرداخت مالیات از سوی آستان مقدس تحت مدیریت حجت الاسلام رئیسی گفت: رئیسی به قانون کشور عمل کرده و قانونگذار نیز آستان قدس را از دادن مالیات معاف کرده است.

دولت از محل پرداخت یارانه ها سود می برد

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه دولت نباید برای پرداخت یارانه ها عزا بگیرد، گفت: دولت مدام دم از نداشتن، نتوانستن و نشدن می زند، این در حالی است که منابع در این کشور کم نداریم.

خسروی با بیان اینکه دولت حدود 40 هزار میلیارد تومان بابت یارانه ها پرداخت می کند، تصریح کرد: این در حالی است که دولت تنها از محل یارانه ها 90 هزار میلیارد تومان درآمد دارد لذا نباید هر ماه برای پرداخت یارانه ها عزا بگیرد.

وی به انتقاد از افزایش هزینه های دولت در این دولت پرداخت افزود: دولت یازدهم بخش سلامت را با 46 هزار میلیارد تومان هزینه تحویل گرفت یادآوری کرد: دولت روحانی هزینه‌های این بخش را به 110 هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

رئیس ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در استان سمنان ادامه داد: با وجود این همه افزایش هزینه های بخش سلامت و کاهش سهم پرداختی مردم، اما همچنان زیرمیزی در حوزه سلامت وجود دارد.

وی به برنامه های دولت در سیاست خارجی انتقاد کرد و گفت: برجام تصمیم نظام بود اما دولت در اجرای آن عجله کرد.

وی با بیان اینکه قرار بود تحریم ها با اجرای برجام به سرعت برداشته شود اظهار کرد: این در حالی است که هنوز پول نفت فروخته شده را نمی توانیم دریافت کنیم و هنوز چمدانی پول ها را به کشور می آورند.

خسروی که در زمان تصویب برجام نماینده مجلس بوده از آنچه تصویب 20 دقیقه ای برجام می خواند انتقاد کرد و گفت: این موضوع سبب شده که برجام پیش از تولد طبیعی، سزارین شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.