دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به نتایج تازه ترین نظرسنجی های انجام شده در خصوص میزان محبوب وی در افکار عمومی آمریکا واکنش نشان داد و آن را نادرست دانست.

 

ابه گزارش جماران، به نقل از حساب کاربری توییتر، وی توییت کرد: دو نظرسنجی حاوی اخبار دروغ که روز گذشته (یکشنبه) از سوی (شبکه های خبری) ای بی سی و ان بی سی منتشر شد، هر چند اطلاعات مثبت بسیاری در بر داشت، در مجموع، کاملا اشتباه بود.
وی روز گذشته (یکشنبه) از تازه ترین نظرسنجی های انجام شده در مورد میزان محبوبیت اش در میان مردم آمریکا تعریف و تمجید کرده و گفته بود: با توجه به اینکه اکثر رسانه ها، دروغ پرداز هستند و تقریبا همیشه منفی بافی می کنند، نتایج این نظرسنجی ها بسیار خوب است.
نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه در روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ان بی سی منتشر شد، نشان داد که تنها 42 درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور را مورد تائید قرار می دهند.
از سویی طبق این نظرسنجی، 96 درصد از افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای دادند، از تصمیم خود راضی اند و 2 درصد ابراز پشیمانی کرده اند.
نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی است که اکثریت آمریکایی ها تصور می کنند که رئیس جمهوری این کشور، رهبری قدرتمند است.
در همین حال، نظرسنجی دیگری که در نشریه وال استریت جورنال و شبکه خبری ان بی سی منتشر شد، نشان داد که تقریبا نیمی از پرسش شوندگان گفته اند رئیس جمهوری آمریکا از عملکرد ضعیفی در آغاز ریاست جمهوری خود برخوردار بوده است.
ترامپ به طور معمول رسانه ها و نتایج نظرسنجی ها را مورد انتقاد قرار می دهد. وی چندی پیش در توییتی نوشت: هر گونه نظرسنجی منفی، حاوی اخباری کذب است.
وی همچنین در روز جاری توییت دیگری در مورد ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک منتشر کرد و این اقدام را باعث متوقف شدن روند قاچاق مواد مخدر به خاک آمریکا دانست.
وی در این توییت نوشت: دیوار، ابزار بسیار مهمی در جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر به کشور ما و آلوده کردن جوانان ما (و سایرین) است. 
دمکرات ها و برخی جمهوری خواهان با استفاده از لایحه بودجه به عنوان راهی برای آغاز سرمایه گذاری در ساخت این دیوار مرزی، به شدت مخالفت کرده اند. 
دمکرات ها می گویند زمانی که ترامپ وعده ساخت دیوار را داد، همچنین قول داد وجوهات مورد نیاز برای این کار را از کشور مکزیک تامین کند.
در همین حال، ترامپ روز گذشته دمکرات ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت که آنها نمی خواهند پولی برای ساخت این دیوار تخصیص داده شود، حتی اگر به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر بینجامد.
وی در عین حال تاکید کرد که به وعده انتخاباتی اش در مورد واداشتن مکزیک به پرداخت پول این سازه، عمل می کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.